Rząd obciął zasiłek pogrzebowy, ale branża ciąć cen nie zamierza. Za to coraz odważniej walczy o klienta.
Pogrzeb za złotówkę? To nie żart. Taką nietypową ofertę ma jeden z zakładów pogrzebowych w Jeleniej Górze. Chodzi nie tylko o przyciągnięcie klientów, ale też o wyeliminowanie nieuczciwej konkurencji – twierdzi właściciel zakładu Wisen. Z promocji mogą skorzystać ci, którzy ujawnią przypadki nakłaniania przez pracowników szpitala lub pogotowia do wyboru określonej firmy pogrzebowej: „Powyższa oferta jest elementem walki z korupcją i nieuczciwym zachowaniem tych zakładów pogrzebowych, które poprzez układ z wymienionymi powyżej pracownikami żerują na Waszej tragedii" – czytamy w apelu opublikowanym w lokalnej prasie.
– To dość egzotyczna jak na polski rynek reklama, ale potrafię zrozumieć taki desperacki ruch – mówi Tomasz Salski, prezes Polskiego Towarzystwa Funeralnego i współwłaściciel Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych „Klepsydra" w Łodzi. Ten „desperacki ruch” wynika z przestarzałych przepisów, które pozwalają, by szpitale dzierżawiły swoje pomieszczenia zakładom pogrzebowym. Ale nie tylko. To oznaka zmian w branży funeralnej, która coraz zacieklej walczy o klienta.
Więcej możesz przeczytać w 16/2011 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.