Zyskiem netto w wysokości 2,624 mln zł – prawie trzy razy wyższym niż przed rokiem - zamknęła I kwartał 2014 r. Grupa Kapitałowa Platforma Mediowa Point Group. EBITDA wyniosła 3,545 mln zł wobec 1,852 mln zł w 2013 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w I kwartale 2014 r. osiągnęły wartość 16,5 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 7,731 mln zł. Blisko trzykrotnie wyższy zysk netto i prawie dwukrotnie wyższa EBITDA to wynik m.in. zmian w strukturze sprzedaży, które pozwalają na optymalizację kosztów i wzrost efektywności. Widoczny jest tu również efekt renegocjacji umów długoterminowych z głównymi dostawcami, dzięki czemu obniżeniu uległy koszty własne sprzedaży. Optymalizacja kosztowa jest również widoczna w obniżeniu o blisko 37 proc. kosztów zarządu. Głównym aktywem GK PMPG pozostaje tygodnik „WPROST”, który jest najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem w Polsce (wg rankingów Instytutu Monitorowania Mediów „WPROST” nieprzerwanie jest najczęściej cytowanym przez inne media polskim tygodnikiem). Według szacunkowych danych Kantar Media, który podsumowuje cennikowe przychody z reklam, „WPROST” jest jednym z najlepiej zarabiających magazynów, a jego cennikowe przychody wzrosły w I kwartale 2014 r. o ponad 33 proc. w stosunku do roku 2013. Rosnącą rolę w tworzeniu przychodów odgrywa również tygodnik „Do Rzeczy”, w którym struktura przychodów jest odmienna i dominują w niej przychody ze sprzedaży egzemplarzowej. Jednak to rynek reklamowy ma istotny wpływ na poziom przychodów grupy i stanowi punkt referencyjny dla oceny jej sytuacji biznesowej. Różnica w przychodach pomiędzy I kwartałem roku 2014 a analogicznym okresem roku poprzedniego wynika przede wszystkim z realizowanej przez PMPG strategii podnoszenia rentowności sprzedaży, w tym m.in. z optymalizacji wartości umów barterowych. Ograniczono koszty promocji własnej, które stanowiły istotny element kosztów w latach 2012 i 2013, kiedy PMPG była zmuszona do intensywnej promocji swoich projektów wobec czynów nieuczciwej konkurencji. Zachowanie stabilnych przychodów przy rynku reklamowym, który zdaniem analityków, m.in. ze Starlinka, w segmencie magazynów może w tym roku zanotować spadek o blisko 15 proc., świadczy o tym, że przyjęta strategiaprzynosi pozytywny efekt. Wyniki osiągnięte przez GK PMPG w I kwartale 2014 r. pozwalają zarządowi na podtrzymanie prognozy na ten rok ogłoszonej w marcu br. Jest ona oparta, podobnie jak ta prezentowana w 2013 r., na konserwatywnych założeniach. Uwzględniając dynamikę rynku reklamowego i zmiany w jego strukturze, również w tym roku grupa powinna mieć przychody na stabilnym poziomie 64 mln zł przy kilkunastoprocentowym wzroście rentowności liczonej rok do roku (wzrost EBITDA o 17 proc., licząc od korekty prognozy z końca roku 2013). Nadwyżka finansowa uzyskana wskutek prowadzonej polityki podnoszenia rentowności oraz dyscypliny kosztowej została przeznaczona na rozwój działalności, m.in. w nowych mediach. W końcu I kwartału należąca do GK PMPG spółka AWR WPROST rozpoczęła wydawanie nowego tytułu o charakterze biznesowym – tygodnika „WPROST BIZNES”, dostępnego wyłącznie w wersji cyfrowej. Z punktu widzenia stabilności finansowej GK PMPG istotną informacją w I kwartale 2014 r. było korzystne dla spółki zamknięcie sprawy sądowego sporu z Małgorzatą Cimoszewicz. 12 lutego Sąd Apelacyjny w Warszawie wydał postanowienie, na mocy którego uznał orzeczenie sądu zagranicznego za wykonalne jedynie w zakresie kwoty 50 tys. dolarów. Postanowienie to ostatecznie znosi widmo kary w wysokości 5 mln dolarów, które wisiało nad wydawnictwem i było m.in. przedmiotem obaw inwestorów i instytucji finansowych.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.