W obecnym świecie opartym na społeczeństwie informacyjnym coraz trudniej przychodzi znalezienie atrakcyjnej niszy biznesowej. Tym ważniejsze jest uważne obserwowanie przemian społecznych i nowych trendów gospodarczych. Jednym z nowych kierunków jest gospodarka współdzielenia (ang.sharing economy). Zwłaszcza przedstawiciele młodego pokolenia, uzbrojeni w narzędzia nowych technologii, popularyzują tę ideę.
Do 2025 roku, pokolenie ludzi urodzonych od 1984 do 1997 roku, czyli Milenialsi, będzie stanowić około 75% światowego rynku podaży pracy z najwyższym dotychczasowym poziomem wykształcenia. W obliczu kurczącego się dostępu do zasobów i do infrastruktury, mieszkańcy inteligentnych miast łączą swe siły masowo wykorzystując takie rozwiązania jak współdzielenie pojazdów – Uber czy współdzielenie powierzchni mieszkalnych – Airbnb, a ostatnio także współdzielenie biur. Szanse biznesowe w tym obszarze znaleźli polscy młodzi przedsiębiorcy. Właśnie powstała nowa innowacyjna platforma ShareSpace.pl pozwalająca na wyszukanie i wynajem stanowiska pracy na dni lub godziny we współdzielonej powierzchni biurowej czyli tzw.coworking. Może to być biurko lub dedykowany aneks biurowy wraz z możliwością korzystania ze wspólnego sekretariatu, kuchni lub sal konferencyjnych.
ShareSpace.pl tworzy więc narzędzie na rzecz wsparcia rozwoju małych przedsiębiorstw, przedstawicieli wolnych zawodów i startupów w Polsce. W kraju obecnie istnieje ponad 150 biur oferujących wynajem biurek na krótkie okresy czasu we wspólnej przestrzeni biurowej, a ich liczba stale rośnie. Założyciele portalu ShareSpace.pl – Robert Chmielewski i Marcin Dyszyński wykorzystali zarówno wiedzę zdobytą podczas studiów na University College London jak doświadczenia na rynku real estate i rozwiązań ICT oraz obserwację zachowań swojego pokolenia. Jako ekspert w obszarze marketingu nowych technologii przewiduję dalszy gwałtowny rozwój wszelkich aplikacji bazujących na gospodarce współdzielenia.
Dr Monika Mizielińska-Chmielewska
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.