Odrobina bestialstwa na co dzień
We „Wprost" w ostatnim czasie czytuję coraz więcej rozmów – raz ciekawszych, a innym razem mniej, raz dopracowanych i przemyślanych, a innym razem napisanych na kolanie (nie chodzi mi, że przeprowadzanych na kolanach), tak samo zresztą jak we wszystkich innych pismach. O jakości rozmowy – jak wiadomo – decyduje nie tylko dziennikarz, który potrafi wyciągnąć z rozmówcy coś ciekawego, ale przede wszystkim sam „wywiadowany” i to, czy ma on coś do powiedzenia. Takim rozmówcą jest na pewno prof. Zygmunt Bauman; wywiad z nim („Odrobina bestialstwa na co dzień”, nr 16) przeczytałem z niekłamaną przyjemnością. Bo i ciekawe, oryginalne myśli, i nazwanie niektórych zjawisk po imieniu, i interesujące spostrzeżenia. Dlatego serdecznie proszę: więcej rozmów z ciekawymi ludźmi, którzy naprawdę mają coś do powiedzenia, coś, co skłania do chwili zastanowienia, a mniej z politykami, którzy w większości powtarzają w kółko to samo.
J. Kula
Warszawa
Jak uszczęśliwić pracownika
W artykule „Jak uszczęśliwić pracownika" (nr 14/15) została zniekształcona wypowiedź Kingi Sankowskiej, PR & marketing manager w firmie 5 Stars Club Business Travel, która powinna brzmieć następująco: „Obecne trendy w turystyce biznesowej pokazują, że odchodzi się od luksusu i powraca do korzeni. Większe wrażenie wywierają na klientach mongolskie stepy, gdzie pracownicy zamiast w 5-gwiazdkowym hotelu nocują w jurtach. Uczestnicy wyjazdów wracają bardziej usatysfakcjonowani z dalekiej wyprawy, kiedy mogą dać coś od siebie, może to być np. pomoc lokalnym mieszkańcom we wznoszeniu chat w wiosce czy budowie studni – szlachetnych koncepcji składających się na wolontariat biznesowy jest wiele”. Ponadto należy uściślić, iż firma 5 Stars Club Business Travel realizuje rocznie ponad 100 wyjazdów, spośród których kilkanaście wiąże się z wydatkiem ponad 20 tys. zł na uczestnika.
Sebastian Stodolak
We „Wprost" w ostatnim czasie czytuję coraz więcej rozmów – raz ciekawszych, a innym razem mniej, raz dopracowanych i przemyślanych, a innym razem napisanych na kolanie (nie chodzi mi, że przeprowadzanych na kolanach), tak samo zresztą jak we wszystkich innych pismach. O jakości rozmowy – jak wiadomo – decyduje nie tylko dziennikarz, który potrafi wyciągnąć z rozmówcy coś ciekawego, ale przede wszystkim sam „wywiadowany” i to, czy ma on coś do powiedzenia. Takim rozmówcą jest na pewno prof. Zygmunt Bauman; wywiad z nim („Odrobina bestialstwa na co dzień”, nr 16) przeczytałem z niekłamaną przyjemnością. Bo i ciekawe, oryginalne myśli, i nazwanie niektórych zjawisk po imieniu, i interesujące spostrzeżenia. Dlatego serdecznie proszę: więcej rozmów z ciekawymi ludźmi, którzy naprawdę mają coś do powiedzenia, coś, co skłania do chwili zastanowienia, a mniej z politykami, którzy w większości powtarzają w kółko to samo.
J. Kula
Warszawa
Jak uszczęśliwić pracownika
W artykule „Jak uszczęśliwić pracownika" (nr 14/15) została zniekształcona wypowiedź Kingi Sankowskiej, PR & marketing manager w firmie 5 Stars Club Business Travel, która powinna brzmieć następująco: „Obecne trendy w turystyce biznesowej pokazują, że odchodzi się od luksusu i powraca do korzeni. Większe wrażenie wywierają na klientach mongolskie stepy, gdzie pracownicy zamiast w 5-gwiazdkowym hotelu nocują w jurtach. Uczestnicy wyjazdów wracają bardziej usatysfakcjonowani z dalekiej wyprawy, kiedy mogą dać coś od siebie, może to być np. pomoc lokalnym mieszkańcom we wznoszeniu chat w wiosce czy budowie studni – szlachetnych koncepcji składających się na wolontariat biznesowy jest wiele”. Ponadto należy uściślić, iż firma 5 Stars Club Business Travel realizuje rocznie ponad 100 wyjazdów, spośród których kilkanaście wiąże się z wydatkiem ponad 20 tys. zł na uczestnika.
Sebastian Stodolak
Więcej możesz przeczytać w 20/2010 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.