Rozmowa z Małgorzatą Krasnodębską-Tomkiel, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
WPROST: Dystrybutorzy wielu znanych marek nie chcą zbyt niskich cen w sklepach internetowych. Proponują wprowadzenie cen minimalnych. W efekcie niektóre produkty w większości sklepów internetowych kosztują tyle samo. Czy to zmowa?
MAŁGORZATA KRASNODĘBSKA-TOMKIEL: Każda sytuacja, w której dochodzi do ustalania cen, może być uznana za zmowę cenową, a to jedno z najpoważniejszych naruszeń prawa antymonopolowego. Z własnych źródeł mamy sygnały o możliwych nieprawidłowościach w handlu internetowym i już jest prowadzone postępowanie wyjaśniające w tej sprawie.
MAŁGORZATA KRASNODĘBSKA-TOMKIEL: Każda sytuacja, w której dochodzi do ustalania cen, może być uznana za zmowę cenową, a to jedno z najpoważniejszych naruszeń prawa antymonopolowego. Z własnych źródeł mamy sygnały o możliwych nieprawidłowościach w handlu internetowym i już jest prowadzone postępowanie wyjaśniające w tej sprawie.
Więcej możesz przeczytać w 20/2010 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.