Uber – wzloty i upadki
UBER WYCOFUJE SIĘ Z WĘGIER. Powodem jest nowe prawo, które pozwala na zablokowanie przez władze aplikacji i serwisów oferujących nielegalne usługi przewozowe. W komunikacie firma wyjaśniła, że nie jest stanie funkcjonować dalej w Budapeszcie z powodu wprowadzonych am nowych przepisów przegłosowanych przez parlament. Uber był już wcześniej oskarżany przez węgierskie korporacje taksówkowe i prywatnych kierowców taksówek o to, że łamie prawo, zatrudniając osoby bez stosownych uprawnień do świadczenia usług przewozowych. W przeszłości kilka razy taksówkarze organizowali w Budapeszcie protesty skierowane przeciwko Uberowi. Węgry nie są jedynym krajem, w którym Uber napotyka trudności. Niedawno firma została skazana na zapłacenie wysokiej grzywny e Francji, podobnie było w Madrycie i Moskwie, gdzie start-up musiał końcu ulec naciskom taksówkarzy i wprowadzić ograniczenia w angażowaniu kierowców. Podobny opór wobec Ubera stawiają taksówkarze Polsce. Ale są i sukcesy. Firma kilka dni temu uruchomiła swoje usługi Kijowie. Reklamuje je sam Witalij Kliczko, bokser i mer Kijowa.
Uzależnieni
Co trzeci Polak nie jest w stanie rozstać się ze swoim telefonem na 24 godziny – wynika z badania Payback. Smartfony ma już 83 proc spośród wszystkich użytkowników telefonów komórkowych. Oprócz wykonywania połączeń głosowych badani najczęściej wysyłają i odbierają wiadomości SMS (89 proc.), robią zdjęcia i nagrywają filmy (82 proc.), surfują po internecie (78 proc.), odbierają i wysyłają e-maile (73 proc.) oraz korzystają z mediów społecznościowych (53 proc.). Dziewięciu na dziesięciu użytkowników smartfonów używa aplikacji mobilnych – głównie tych do przeglądania stron internetowych (94 proc.).
Nissan z Twittera
Czy można kupić samochód przez media społecznościowe? Nissan przekonuje, że tak. Japoński koncern w ubiegłym tygodniu dokonał pierwszej na świecie sprzedaży samochodu za pośrednictwem Twittera, a przeprowadzono ją w hiszpańskim mieście A Coruña. Nabywcą był Raul Escolano, który kupił pojazd, korzystając z hashtaga #compraruncocheportwitter (buy a car on Twitter). Firma Antamotor, lokalny diler japońskiej marki, za pomocą aplikacji Periscope zaprezentowała nowemu nabywcy model Nissan X-Trail, oferując mu personalizowaną prezentację. Kluczyki zostały następnie dostarczone nabywcy kurierem, jednak sam samochód musiał odebrać osobiście.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.