Eksperci są zgodni – ten rok będzie przełomowy dla branży e-commerce zarówno w Polsce, jak i na świecie. Po raz pierwszy w historii, liczba internetowych zakupów dokonywanych przez użytkowników smartfonów i tabletów ma być większa od tych, które realizowane są z wykorzystaniem komputerów stacjonarnych. Trzy lata temu było to zaledwie 35-proc.
Dziś podstawowe pytanie nie brzmi „za ile”, ale „gdzie” sprzedawać produkty. Na rynku e-commerce, który w Polsce nieprzerwanie rozwija się od końca lat 90. nie brakuje firm, które oferują swoje usługi. Takich, które gwarantują solidność, mają wysoką wiarygodność, nowoczesne podejście do klienta i działają na rynkach całego świata, jest jednak niewiele. „Kiedy Polska dopiero wchodziła w temat międzynarodowego e-commerce, my już go znaliśmy” mówi Michał Grabka, prezes Moleo sp. z o.o., spółki zajmującej się promocją i dystrybucją produktów w 14 krajach, w tym Chinach i USA. „Dziś kluczem do sukcesu jest wielobranżowość, nie można zamykać się tylko na jedną kategorię produktów.”
Producenci, którzy w Polsce osiągnęli apogeum możliwości sprzedażowych i marzą o rynkach zagranicznych, już nie muszą zaczynać od zera, budując własny e-commerce. Moleo zajmuje się bowiem pełną obsługą, od momentu przyjęcia produktu, aż do sprzedaży. Firma ma złożony dział tłumaczeń i obsługi klienta zagranicznego. Dysponuje też własną logistyką, flotą i międzynarodową spedycją. Firma, mimo że działa od 2015 roku, opiera się na 14-letnim doświadczeniu ludzi w branży e-commerce. Podmioty, które zaufały Moleo, dziś swojej decyzji nie żałują. Przykładem jest firma z branży dziecięcej, która od 15 lat działała na polskim rynku, jednak osiągnęła tu pułap możliwości.
Moleo pomogło jej w rozpoczęciu działań na rynkach zagranicznych, co w pierwszym roku współpracy pozwoliło jej podwoić obrót. Skuteczność firmy Moleo dostrzegł także Wprost, przyznając jej prestiżową nagrodę „Wizjonerzy XXI wieku 2016”. Jak zapowiada prezes Moleo, cele firmy sięgają znacznie dalej. „Chcemy sprzedawać wszystko i wszędzie, a w kręgu naszych zainteresowań są Zjednoczone Emiraty Arabskie, Australia oraz Azja. W 2018 roku planujemy przekroczyć milion zrealizowanych zamówień i stać się ważnym graczem również na rynku krajowym” podkreśla Michał Grabka. www.moleo.pl
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.