Coraz więcej Polaków pozostawia swoje auta na parkingach, a w podróż służbową, na weekendowy wypad czy urlop wybiera się koleją. W 2016 r. pociągami PKP Intercity, które specjalizuje się w krajowych i międzynarodowych przewozach dalekobieżnych, podróżowało aż 38,5 mln klientów – o 24 proc. więcej niż w 2015 r. Dobry wynik to efekt atrakcyjnych cen biletów, konkurencyjnych czasów przejazdów oraz komfortowego taboru. W ubiegłym roku spółka odnotowała największe wzrosty na liniach obsługiwanych przez nowe pociągi PesaDart i Flirt 3, które kursują w kategorii ekonomicznej. Na przykład na trasie Białystok – Warszawa podróż nowoczesnymi składami wybrało 208 proc. więcej osób niż rok wcześniej, a na trasie Olsztyn – Warszawa 135 proc. więcej. Chętniej pociągi PKP Intercity wybierają osoby starsze, rodziny i studenci – w 2016 r. z usług PKP Intercity skorzystało o 51 proc. więcej seniorów, 32 proc. rodzin i 26 proc. studentów niż rok wcześniej. Natomiast największym zainteresowaniem cieszą się pociągi linii Kraków – Warszawa. Rośnie także liczba pasażerów podróżujących z Warszawy do Wrocławia.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.