Nowoczesna i bezpieczna flota, tablety z cyfrowymi mapami sieci wodociągowo-kanalizacyjnej, systemy informatyczne wspierające organizację pracy. To tylko część rozwiązań wykorzystywanych przez pracowników Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji we Wrocławiu po to, by dostarczać mieszkańcom miasta najwyższej jakości wodę i skutecznie oczyszczać ścieki. Wrocławskie MPWiK od wielu lat stawia na rozwój pracowników. Zatrudnia blisko 700 osób, a partnerskie relacje buduje z nimi nie tylko na bazie przepisów prawa pracy, lecz także stworzonego wspólnie kodeksu wartości etycznych. Zarząd spółki, chcąc rozwijać firmę i podnosić jej wyniki, zapewnia pracownikom bezpieczne i innowacyjne narzędzia w postaci systemów usprawniających wiele czynności i skracających czas ich wykonywania. Wysokie kwalifikacje pracowników, zawodowy etos, najnowsze technologie i odpowiedzialna postawa przynoszą znakomite wyniki, co potwierdzają liczne nagrody i sukcesy na wielu polach.
Stabilność i bezpieczeństwo
Podstawą, na której od wielu lat MPWiK buduje relacje z pracownikami, są zaufanie i stabilność. Spółka oferuje im umowę o pracę, a także ciekawe programy motywacyjne. Kieruje się też dbałością o komfort pracy i ich bezpieczeństwo. – Jednym z wielu przykładów jest stałe modernizowanie nie tylko narzędzi wykorzystywanych w pracy, lecz także floty specjalistycznych samochodów przeznaczonych do obsługi sieci wodociągowo-kanalizacyjnej we Wrocławiu. Dzięki stosowaniu nowoczesnych technologii w tych pojazdach praca w obszarze eksploatacji sieci staje się szybsza, wygodniejsza i bezpieczniejsza – podkreśla Witold Ziomek, wiceprezes zarządu MPWiK S.A. Kierownictwo MPWiK wspiera też inicjatywy w tym zakresie. W wodociągach działa m.in. Klub Bezpieczeństwa stworzony przez pracowników. To oni sami we współpracy ze służbami odpowiedzialnymi promują właściwe wzorce i postawy związane z BHP.
Nowoczesne technologie
Najnowsze aplikacje informatyczne umożliwiają łatwiejsze i sprawniejsze zarządzanie pracą brygad i monitorowanie ponad 3,5 tys. km sieci MPWiK. Brygady techniczne wrocławskich wodociągów usuwające kilka tysięcy awarii rocznie już jakiś czas temu zamieniły papierowe dokumenty i mapy na specjalistyczne tablety. Dzięki temu, pracując w terenie, mają dostęp do potrzebnych danych i informacji technicznych praktycznie z każdego miejsca. To pracownicy dostosowywali nowe narzędzia technologiczne do rytmu pracy. Docenili to m.in. eksperci z branży informatycznej. MPWiK uhonorowano tytułem Lidera Informatyki XX-lecia w kategorii użyteczność publiczna przyznawanym przez czasopismo „Computerworld”.
Społeczna odpowiedzialność
Każdy pracownik MPWiK ma szansę na wyrażenie opinii na temat warunków pracy w czasie systematycznych badań opinii pracowników. Ich wyniki pozwalają zarządowi podejmować decyzje związane z rozwojem firmy i zatrudnionych w niej pracowników. MPWiK S.A. jako firma odpowiedzialna społecznie angażuje się w przedsięwzięcia ekologiczne. Wspiera organizacje społeczne dbające o środowisko naturalne, bezpieczeństwo i ratujące życie. Uruchomiło również multimedialne Centrum Edukacji Ekologicznej „Hydropolis”. Pracownicy MPWiK biorą udział w Europejskim Wyzwaniu Rowerowym mającym na celu promocję zdrowego trybu życia. W 2016 r. drużyna MPWiK zajęła 2. miejsce. MPWiK jest więc przykładem firmy, która dążąc do poprawy usług na rzecz mieszkańców, potrafi dbać o pracowników i jest dla nich solidnym partnerem.
Tomasz JankowskiArchiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.