Czasem na historii nauczyciel daje nam zadanie do wykonania w grupie. Niby to fajne, bo nie trzeba siedzieć w ławce, ale z drugiej strony niesprawiedliwe, bo ja i moja koleżanka zawsze intensywnie pracujemy, reszta grupy gra na telefonie, a potem wszyscy dostajemy taką samą ocenę – opowiada Ania, gimnazjalistka z Płocka. Podobnie ocenia wartość pracy zespołowej większość polskich nastolatków. Z najnowszej analizy postaw uczniów przygotowanej przez fundację Evidence Institute wynika, że w Polsce mamy jeden z najniższych w Europie wskaźników zadowolenia z pracy grupowej w szkole. Polscy uczniowie są siedem razy mniej zadowoleni niż ci z UE oraz zdecydowanie mniej cenią wartość tego rodzaju aktywności (dwa razy więcej uczniów niż w UE nie widzi wartości we wspólnym działaniu). Gorsze wyniki, jeśli chodzi o ocenę współpracy oraz jej docenianie, wystawili tylko uczniowie z Litwy i ze Słowacji.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.