Marta Szuma
Aż i bardziej ekologiczne, 80 proc. Polaków uważa polskie produkty za lepsze a 70 proc. z nas świadomie wybiera towary wyprodukowane w małej, rodzinnej firmie, wspierającej lokalny rozwój – wynika z badań przeprowadzonych przez instytut Kantar. Co więcej – zdaniem 75 proc. przepytanych Polaków aktywną rolę we wsparciu drobnej przedsiębiorczości w Polsce powinny odgrywać duże, narodowe koncerny. Takie jak PKN ORLEN, właściciel najcenniejszej polskiej marki – ORLEN. Mamy do czynienia z coraz bardziej świadomym konsumentem, oczekującym nie tylko kompleksowej usługi, ale też ściśle określonego pochodzenia kupowanych towarów. Dlatego PKN ORLEN skutecznie odpowiada na to zapotrzebowanie i obecnie już ponad 50 proc. produktów na stacjach ORLENU wytworzonych zostało na krajowym rynku. Elementem rozwoju oferty pozapaliwowej, który jest zgodny z oczekiwaniami klientów, jest uruchomiony właśnie program „Pij polskie soki”, który rozszerza sprzedaż soków owocowych od producentów z Polski na całą sieć stacji paliw w kraju. W ten sposób koncern wspiera polskich sadowników, a także lokalne, często rodzinne firmy przetwórcze. Do końca sierpnia br. soki takich firm, jak: Bracia Sadownicy, Maspex, Owocowe Smaki (marka Agrestada), Sad Sandomierski oraz ZPO Janusz Koza (marka Sok z gór) pojawią się w całej sieci detalicznej koncernu w Polsce.
Pij polskie soki
To, że polską żywność doceniają polscy konsumenci, potwierdził sukces pilotażowego projektu ORLENU pod nazwą „Spiżarnia Regionów”, zainicjowanego jeszcze w ubiegłym roku. „Spiżarnia”, realizowana we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, będzie rozszerzona na kolejnych wyselekcjonowanych stacjach. Obecnie do dyspozycji klientów pozostaje ponad 100 produktów regionalnych od ponad 30 polskich przedsiębiorców na blisko 500 stacjach paliw, w 16 województwach. Wykorzystując pozycję firmy i sieć dystrybucji, którą dysponuje, ORLEN zamierza realnie przyczynić się do rozwoju polskiej przedsiębiorczości. „Narzędzie już mamy, a naszą pomoc dla lokalnych producentów deklarujemy w całym łańcuchu – od organizacji zaopatrzenia przez dostawy. Traktujemy to jako wyraz społecznej odpowiedzialności realizowanej poprzez wsparcie dla mniejszych, rodzinnych firm” – zapewnia PKN ORLEN.
Własne marki
Koncern stawia też na dynamiczny rozwój marek własnych, wytwarzanych przez lokalnych producentów i w dużej części mających zastąpić zagraniczne produkty. Pierwszą wprowadzoną do sprzedaży na stacjach paliw ORLENU kategorią pod marką własną była woda źródlana O!, która cieszy się rosnącą popularnością. Obecnie w ofercie dostępne są również soki, czekolada i chipsy. W najbliższym czasie klienci będą mogli kupić również nowe produkty marki własnej z kategorii napoje i słodycze. Na koniec II kwartału 2018 r. PKN ORLEN dysponował w Polsce 1771 stacjami paliwowymi. W części tych placówek, poza formułą usług gastronomicznych Stop Cafe, wprowadzano także możliwość szybkich zakupów w sieci działających tam sklepów O!Shop, które oferują m.in. towary spożywcze. Na stacjach PKN ORLEN w Polsce na koniec II kwartału br. funkcjonowało 1621 punktów Stop Cafe, a na 231 z nich można korzystać z oferty sklepowej O!Shop.
ARTYKUŁ POWSTAŁ PRZY WSPÓŁPRACY Z PKN ORLEN
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.