Czy dzisiaj na Facebooku i Twitterze można już wygrać albo przegrać wybory?
Daleki byłbym od takiego stwierdzenia, choć dzisiaj już kilkanaście milionów Polaków ma konto na Facebooku. Trzeba jednak pamiętać, że większość społeczeństwa nie czerpie stamtąd informacji politycznych na tyle często, aby miało to decydujące znaczenie. Według badań CBOS tych, którzy traktują Facebook jako pierwsze źródło informacji o polityce i najnowszych wydarzeniach, jest ok. 5 proc. w próbie ogólnopolskiej. Na razie nie ma badań, które pokazałyby całokształt i skalę tego wpływu na wyniki wyborcze. Dodatkowo wciąż ważnym czynnikiem jest demografia. Media społecznościowe to domena młodych, a przecież stanowią oni tylko część elektoratu. W przypadku większości osób po 45. roku życia media społecznościowe to często mało istotny element rzeczywistości albo coś, z czym w ogóle nie mają do czynienia.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.