Jędrzej Baka
Orlen na swoich stacjach konsekwentnie wprowadza wiele zmian, które mają odpowiedzieć na zapotrzebowanie ze strony klientów. Koncern zmienia wnętrza stacji, tak by przypominały luksusowe delikatesy, wprowadza ofertę dla wegetarian i stawia na polskie produkty. Na stacjach krajowego giganta już teraz 68 proc. wyrobów to te, które pochodzą właśnie od rodzimych producentów. Dlaczego polskie produkty? Z badań Kantar wynika, że 80 proc. Polaków uważa, że są lepsze i bardziej ekologiczne. Na dodatek według 75 proc. respondentów aktywną rolę we wsparciu drobnej przedsiębiorczości w Polsce powinny odgrywać duże narodowe koncerny.
Teraz firma zmienia również architekturę i wygląd stacji. Punkty stop.cafe mają otwartą kuchnią typu Kitchen Box, utrzymane są w naturalnym wzornictwie. Z kolei O!Shop to elegancka kolorystyka oraz komunikacja oparta na zdjęciach świeżych produktów. Kompozycja i użyte materiały zbliżają wystrój stacji paliw do sklepu delikatesowego. Te zmiany się firmie opłaciły. Orlen w II kwartale 2018 r. osiągnął najwyższy w historii wynik segmentu detalicznego w wysokości 677 mln zł, co oznacza wzrost o 18 proc. rok do roku. Na stacjach Orlenu pojawią się teraz dania dla wegan i wegetarian. Przyrządzane będą według specjalnie opracowanej receptury.
Zjemy więc m.in. hot doga z parówką wegańską przygotowaną na bazie olejów roślinnych, białka z grochu oraz białka z ziemniaków, kajzerkę rumsztyk vege stworzoną na bazie świeżych warzyw, kaszy kuskus i jaglanej, pestek dyni i słonecznika oraz mąki kukurydzianej i przypraw. Na amatorów sycących przekąsek czeka wrap falafel – połączenie świeżych warzyw oraz kotlecika z ciecierzycy, groszku i przypraw – oraz kultowa bułka z pieczarkami, podawana z pieca, na ciepło. Całość dopełniają świeże, wyciskane na miejscu soki owocowe oraz owocowo-warzywne. „Pij polskie soki” to zresztą kolejny program koncernu mający promować sprzedaż polskich produktów. Najpierw był program pilotażowy, obejmujący polskie, regionalne produkty, teraz soki polskich firm, takich jak Bracia Sadownicy, Maspex, Owocowe Smaki (marka Agrestada), Sad Sandomierski oraz Sok z Gór są dostępne w całej sieci stacji (koncern dysponuje 1771 stacjami paliwowymi, w tym 1330 stacjami własnymi).
Czyszczące paliwo
Zmienia się także samo paliwo. Koncern wprowadził czyszczące i redukujące emisję paliwo EFECTA 95 i EFECTA Diesel, które zastąpią dotychczasowe EuroSuper 95 i Ekodiesel Ultra. Z testów wynika, że benzyna EFECTA 95 usuwa istniejące osady do 65 proc. oraz przeciwdziała powstawaniu nowych nawet w 98 proc. Paliwo zmniejsza tarcie, osiągając o 30 proc. lepszą smarność w stosunku do benzyny nieuszlachetnionej. Z kolei EFECTA Diesel wymywa osady (minimum50 proc. osadów już po pierwszym tankowaniu pełnego baku). Regularna jazda na tym paliwie umożliwia przywrócenie pierwotnej wydajności wtryskiwaczy nawet do 98 proc. Testy nowego paliwa przeprowadziły certyfikowane laboratoria SGS, światowego lidera i innowatora w dziedzinie kontroli, badań i certyfikacji. Firma zawarła z Pocztą Polską długoterminowy kontrakt, który poszerza działający od 2014 r. program Stacja z paczką. Planowane jest m.in. wdrożenie możliwości odbioru przesyłek pobraniowych, odbioru przesyłki na podstawie PIN-u oraz trwają prace nad umożliwieniem nadawania paczek na stacjach paliw. Ponadto klienci Poczty Polskiej będą mogli korzystać z benefitów, jakie daje program lojalnościowy VITAY. Z kolei na stacjach zlokalizowanych przy trasach tranzytowych koncern uruchomił siłownie plenerowe. Mogą z nich korzystać kierowcy odbywający długie trasy, co umożliwi im efektywny trening podczas przerw w podróży.
ARTYKUŁ POWSTAŁ PRZY WSPÓŁPRACY Z PKN ORLEN
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.