Widzimy, jak zmieniają się oczekiwania kierowców dotyczące mobilności. Posiadanie własnego samochodu przestaje być wartością nadrzędną – mówi Małgorzata Bogacz, dyrektor marketingu BP Europa SE, oddział w Polsce. Obok tradycyjnych metod przemieszczania się, jak własny samochód i komunikacja publiczna, pojawiają się nowe alternatywy jak car-sharing, w tym możliwość wynajmu samochodu na minuty. Brakowało jednak oferty łączącej długookresowy wynajem z dostępnością szerokiej gamy samochodów.
Wynajem na rok
Chcąc wejść w rynkową lukę, BP wraz z Sixt rent a car opracowały wspólny program Sixt DriveSmart by BP, w którego ramach oferują 12-miesięczny wynajem samochodu. Program ten łączy możliwość korzystania z nowego samochodu z brakiem obciążeń związanych z byciem właścicielem auta. – Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że większość z nas kupuje samochody. Chcemy ten model trochę zmienić. Wynajem samochodów na świecie jest bardzo modny. Także w Polsce ten rynek dynamicznie się rozwija. Oferujemy produkt, który można nazwać abonamentowym, ponieważ ma być bardzo prosty – wyjaśnia Andrzej Olesch, dyrektor handlowy marki Sixt w Polsce.
– Płacimy jedną stałą miesięczną opłatę przez cały okres obowiązywania umowy i poza tankowaniem oraz płynem do spryskiwacza nie ponosimy żadnych dodatkowych kosztów. Nie ma żadnych kosztów ukrytych, żadnych gwiazdek – dodaje. W cenie abonamentu znajduje się m.in. ubezpieczenie samochodu, 24 Assistance, serwis w autoryzowanych stacjach obsługi oraz komplet opon zimowych. Dzięki partnerstwu z BP jest również oferowana karta paliwowa pozwalająca na niższe płatności na stacjach benzynowych. Samochód wynajmuje się za pośrednictwem strony internetowej, nie korzysta się z pośrednictwa call center, co oznacza, że wynajem można załatwić o każdej porze dnia i nocy. Umowa jest zawierana na 12 miesięcy, a roczny limit przejechanych kilometrów ustalono na 20 tys. – Jeżeli ktoś codziennie jeździ przede wszystkim po mieście, to bez problemu zmieści się w tym limicie – dodaje Andrzej Olesch.
Zamiast floty
Oferta BP i Sixt rent a car jest skierowana zarówno do klientów indywidualnych, jak i do firm różnej wielkości. – Wiele firm wycofuje się z utrzymywania swojej floty samochodowej, nie chce ponosić kosztów leasingu, ale jednocześnie nie chce tracić pracowników. Długoterminowy wynajem samochodów może doskonale połączyć te dwie opcje – zapewnia Andrzej Olesch.
W programie Sixt DriveSmart by BP zawsze są oferowane samochody nowe, które klienci odbierają od dilera. Miesięczna opłata różni się w zależności od modelu samochodu i jego wyposażenia. Obecnie najtańszym modelem w ofercie jest Fiat 500. Za jego użytkowanie trzeba zapłacić 750 zł brutto miesięcznie. Na razie są oferowane tylko samochody benzynowe, ale już wkrótce dostępne mają być również samochody hybrydowe i elektryczne. Pomysłodawcy programu spodziewają się, że w 2019 r. z oferty Sixt rent a car oraz BP skorzysta co najmniej 800-1000 klientów.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.