Ta opowieść o losie kobiet w XVIII w. niepokojąco współgra z współczesnością – mówi Adèle Haenel, odtwórczyni głównej roli w nagrodzonym za scenariusz na festiwalu w Cannes „Portrecie kobiety w ogniu”.
Rozmawia Anna Serdiukow
Łatwo jest 30-letniej aktorce odnaleźć się w Bretanii 1760 r.?
A do czego służy kultura? Z reżyserką Céline Sciammą zanurzyłyśmy się w malarstwie takich klasyków, jak Elisabeth Vigée Le Brun, Jean-Honoré Fragonard czy Nicolas De Largilliere. Emocje zaś są uniwersalne. Moja Héloïse stoi przed wielką niewiadomą. Została zmuszona do porzucenia klasztornego życia, które choć przewidywalne i wypełnione rutyną, niosło za sobą obietnicę spokoju i darmowej edukacji. Ma zostać wydana za zamożnego kawalera. I nie chce się na to zgodzić.
Więcej możesz przeczytać w 43/2019 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
© ℗
Materiał chroniony prawem autorskim.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.