Czerniak w kremie
Nieprawdą jest, że – jak napisała autorka artykułu „Czerniak w kremie" (nr 30) – „smarując ciało preparatami z filtrami narażamy się na ostre poparzenia słoneczne”. Poparzenia słoneczne są wynikiem nadmiernej ekspozycji na światło słoneczne, a nie aplikacji produktów ochrony przeciwsłonecznej. Skuteczność produktów ochrony przeciwsłonecznej została potwierdzona w licznych badaniach naukowych. Potwierdziła to również Komisja Europejska w oficjalnych zaleceniach 2006/647/WE z 22 września 2006 r. dotyczących skuteczności i oznakowania produktów ochrony przeciwsłonecznej.
Wiele publikacji naukowych i badań konsumenckich podkreśla złe nawyki konsumentów w zakresie stosowania produktów ochrony przeciwsłonecznej. Mimo iż producenci umieszczają zalecenia i instrukcje aplikacji na opakowaniach produktów, przeciętny konsument aplikuje zbyt małe ilości produktu, nie powtarza aplikacji co kilka godzin, także po kąpieli lub wytarciu skóry ręcznikiem, i stosuje produkty o zbyt niskim SPF dla swojego fototypu skóry. Wiedzą o tym producenci branży kosmetycznej, umieszczając na produktach odpowiednie ostrzeżenia dotyczące unikania nadmiernej ekspozycji na słońce, wykorzystywania innych środków ochronnych (ubranie i nakrycie głowy) oprócz stosowania odpowiednich ilości produktów ochrony przeciwsłonecznej i powtarzania aplikacji.
Konieczna jest zmiana nawyków konsumentów, a w tym pomogą wyważone publikacje prasowe. Komisja Europejska i Polski Związek Pracodawców Prywatnych Branży Kosmetycznej rozpoczęły kampanię informacyjną dotyczącą ochrony przeciwsłonecznej. Uruchomiliśmy stronę internetową „UVAga słońce!" www.uwagaslonce.pl. Jej celem jest dostarczanie producentom kosmetyków, dziennikarzom i konsumentom rzetelnych informacji na temat ochrony przed słońcem. Zachęcamy do korzystania ze strony.
WOJCIECH INGLOT
prezes Polskiego Związku
Pracodawców Prywatnych Branży Kosmetycznej
Nieprawdą jest, że – jak napisała autorka artykułu „Czerniak w kremie" (nr 30) – „smarując ciało preparatami z filtrami narażamy się na ostre poparzenia słoneczne”. Poparzenia słoneczne są wynikiem nadmiernej ekspozycji na światło słoneczne, a nie aplikacji produktów ochrony przeciwsłonecznej. Skuteczność produktów ochrony przeciwsłonecznej została potwierdzona w licznych badaniach naukowych. Potwierdziła to również Komisja Europejska w oficjalnych zaleceniach 2006/647/WE z 22 września 2006 r. dotyczących skuteczności i oznakowania produktów ochrony przeciwsłonecznej.
Wiele publikacji naukowych i badań konsumenckich podkreśla złe nawyki konsumentów w zakresie stosowania produktów ochrony przeciwsłonecznej. Mimo iż producenci umieszczają zalecenia i instrukcje aplikacji na opakowaniach produktów, przeciętny konsument aplikuje zbyt małe ilości produktu, nie powtarza aplikacji co kilka godzin, także po kąpieli lub wytarciu skóry ręcznikiem, i stosuje produkty o zbyt niskim SPF dla swojego fototypu skóry. Wiedzą o tym producenci branży kosmetycznej, umieszczając na produktach odpowiednie ostrzeżenia dotyczące unikania nadmiernej ekspozycji na słońce, wykorzystywania innych środków ochronnych (ubranie i nakrycie głowy) oprócz stosowania odpowiednich ilości produktów ochrony przeciwsłonecznej i powtarzania aplikacji.
Konieczna jest zmiana nawyków konsumentów, a w tym pomogą wyważone publikacje prasowe. Komisja Europejska i Polski Związek Pracodawców Prywatnych Branży Kosmetycznej rozpoczęły kampanię informacyjną dotyczącą ochrony przeciwsłonecznej. Uruchomiliśmy stronę internetową „UVAga słońce!" www.uwagaslonce.pl. Jej celem jest dostarczanie producentom kosmetyków, dziennikarzom i konsumentom rzetelnych informacji na temat ochrony przed słońcem. Zachęcamy do korzystania ze strony.
WOJCIECH INGLOT
prezes Polskiego Związku
Pracodawców Prywatnych Branży Kosmetycznej
Więcej możesz przeczytać w 35/2007 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.