W 20-osobowej klasie jedna grupa dzieci uczy się pisać, druga układa literki zapisane na klockach w słowa, trzecia rysuje, czwarta komponuje piosenkę, a kilkoro uczniów pracuje samodzielnie. Tak wyglądają zajęcia pierwszoklasistów w szkołach, które od kwietnia wprowadziły edukację opartą na teorii tzw. inteligencji wielorakich (MI – multiple intelligence). Program współfinansuje Unia Europejska.
Przez trzy lata w ten sposób będzie się uczyć 150 tys. pierwszaków z 2700 szkół w sześciu województwach: małopolskim, lubelskim, łódzkim, śląskim, świętokrzyskim i podkarpackim. Wcześniej, od listopada 2008 r., tą metodą odbywały się zajęcia jedynie w pierwszej klasie w Szkole Podstawowej nr 25 w Kielcach, wybranej jako pilotażowa. W sali, w której uczą się pierwszoklasiści, są kąciki zainteresowań z licznymi pomocami naukowymi, grami, instrumentami muzycznymi, rekwizytami stymulującymi rozwój każdego z ośmiu typów inteligencji. Uczeń w każdej chwili może podejść do kącika, który szczególnie go interesuje.
Więcej możesz przeczytać w 17/2009 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.