Średni wiek polskiego taboru kolejowego to prawie 30 lat.
Na razie wagony młodsze nie będą, za to mają być ładniejsze. PKP Intercity zamierza wyremontować 550 wagonów pamiętających czasy PRL. Mają wyglądać, jakby przed chwilą wyjechały z fabryki, co będzie kosztowało około 40 mln zł. Żeby cały tabor PKP Intercity był w zadowalającej kondycji, trzeba by wydać sumę kilkakrotnie większą. Lokomotywy PKP Intercity ciągną za sobą w sumie ponad 3,1 tys. wagonów, z których ponad połowa wymaga modernizacji. 17 nowych wagonów, które spółka kupiła w fabryce Cegielskiego, jest kroplą w morzu potrzeb.
Więcej możesz przeczytać w 9/2010 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.