Maciej Witucki: Rzeczywiście, „Wprost" czytam już tylko w wydaniu elektronicznym na iPadzie.
Da pan taką możliwość także innym Polakom? Orange wprowadzi iPady do swojej oferty? Wasz konkurent, Plus, testuje to rozwiązanie.
Nie mamy w planach sprzedaży iPadów. Na świecie to nie operatorzy, ale sklepy z elektroniką sprzedają te urządzenia. Polityka Apple nie przewiduje dystrybucji tabletu przez operatorów. To wciąż bardzo drogi sprzęt, a równocześnie łatwo zmienić dostawcę usług internetowych niezbędnych, aby iPad spełniał swą funkcję. Niektórzy nasi konkurenci próbują oferować iPada w ramach marketingowych eksperymentów, ale robią to bez oficjalnego wsparcia Apple. Tak samo dzieje się w przypadku iPhone’ów.
W jakim kierunku pójdzie rynek komórkowy?
W zasadzie już dziś usługi telefoniczne to tylko jedne z wielu: obok dostawy muzyki, aplikacji do korzystania z banków itd. To smartphony będą napędzać rynek przez najbliższe lata. Posiadanie w ofercie takich telefonów ma bezpośrednie przełożenie na wzrost przychodów, bo klienci coraz chętniej wykorzystują ich możliwości. Polski rynek jest jeszcze nienasycony, a smartphony stanowią tylko ok. 16 proc. wszystkich sprzedawanych aparatów. Wracając do Apple – co ciekawe, to wcale nie iPhone’y są najbardziej pożądane przez Polaków. Szacuję, że „współczynnik iPhone’a na mieszkańca" w Polsce jest aż 12 razy mniejszy niż w Niemczech czy we Francji. Tak jak nie jesteśmy masowym rynkiem ekskluzywnych samochodów, tak nie będziemy masowym rynkiem iPhone’a. Głównie ze względu na cenę urządzenia. W Polsce zdecydowanie więcej sprzedaje się smartphonów Samsunga czy HTC.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.