Wiele polskich przedsiębiorstw ze wszystkich niemal branż wyparły z krajowego rynku zachodnie koncerny. Tak było 20 lat temu. Teraz szefowie rodzimych firm doszli do wniosku, że rola drugich skrzypiec w tej rynkowej orkiestrze im nie odpowiada. I zaczęli odzyskiwać utraconych klientów. A kryzys może im w tym tylko pomóc.
Gdy w latach 90. w dużych miastach zaczęły wyrastać hipermarkety zagranicznych sieci, rodzimi sklepikarze obawiali się utraty klientów. Nawoływali do ograniczenia ekspansji zachodnich koncernów w Polsce. Kilkanaście lat po tym okazuje się, że dobrze się stało, iż nie podjęto takich kroków. Wolny rynek zrobił swoje i dzisiaj to polskie firmy handlowe z branży tzw. FMCG (towarów szybko zbywalnych) górują nad zagranicznymi konkurentami.
Więcej możesz przeczytać w 26/2009 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.