Popołudniowa sjesta w Portofino. Miasteczko u wybrzeży Morza Liguryjskiego liczące zaledwie 500 mieszkańców to esencja dolce far niente. Nieustające wakacje. Jedno z najbardziej elitarnych miejsc wypoczynkowych we Włoszech. Tu, gdzie dawniej miały swoją przystań rybackie łodzie, teraz się kołyszą jachty gwiazd. Jest niespiesznie, trochę sennie, słychać jedynie szum fal i pobrzękiwanie szkła z pinot grigios. W oddali morze przecina luksusowa motorówka.
Tak się zaczyna bodaj najkrótszy film z Monicą Bellucci w roli głównej. A właściwie reportaż, bo w reklamie wody Cisowianki Perlage aktorka gra samą siebie, pokazuje, jak spędza dzień, kiedy nie jest na planie filmowym. Swobodna, płynąca fabuła, bez przesadnych efektów wprowadza widza w nastrój Portofino. Film wyreżyserowała francuska reżyserka i autorka nastrojowych fotografii Clarissa Canteloube. Bellucci, przez wielu uważana za najpiękniejszą kobietę świata, rozważnie dobiera partnerów biznesowych. Można ją oglądać wyłącznie w reklamach ekskluzywnych marek, takich jak Dolce & Gabbana, Cartier czy Christian Dior. Nic dziwnego, Monica Bellucci, która zagrała już w ponad 40 filmach, ma status gwiazdy klasy A. Jej kariera nie potoczyła się jednak błyskawicznie. Była modelką, w filmie zadebiutowała w 1990 r. i długo występowała w epizodach. Nawet po roli w „Drakuli” w reżyserii Francisa Forda Coppoli musiała czekać niemal dekadę na wielki zawodowy sukces. Po występie w hollywoodzkiej produkcji – „Podejrzanym” – stała się popularna za oceanem, ale prawdziwą sławę przyniosła jej rola w „Malenie” Giuseppe Tornatorego, po której okrzyknięto ją symbolem seksu. Bellucci zagrała później także w głośnym filmie „Nieodwracalne” oraz w dwóch częściach „Matriksa”.
Włoszce, która została okrzyknięta godną następczynią takich sław jak Sophia Loren, Claudia Cardinale czy Gina Lolobrigida, udało się znakomicie pogodzić obowiązki gwiazdy filmowej z rolą szczęśliwej żony i matki dwóch córek. Zatrudnienie gwiazdy światowego formatu to wciąż – mimo coraz liczniejszego grona zagranicznych celebrytów występujących w reklamach polskich produktów – spory sukces. A na piękną Monicę można patrzeć bez końca…
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.