Joanna Fedorowicz kilka lat temu starała się o dziecko. Tygodnie prób i nic. – Polka może nie mieć fajnej pracy, ale jak ktoś jej powie, że nigdy nie będzie matką, to bardzo trudne do zaakceptowania – opowiada. Kiedy sama próbowała zajść w ciążę, nie faszerowała się witaminami, które mają poprawić płodność. Nie chodziła po lekarzach. Mówi, że chciała przejąć kontrolę nad samą sobą. – Nauczyłam się czytać własne ciało i się udało – wspomina. Po kilku miesiącach starań na świat przyszedł jej syn. A po nim jej pomysł na biznes, czyli platforma internetowa OvuFriend. Dzięki zaszytemu w niej innowacyjnemu algorytmowi czyta ciało kobiety i powiadamia, kiedy ma największą szansę, żeby zajść w ciążę. Biznes Mateusza Kloca też zrodził się w bólach. – Przy mojej pierwszej firmie pracowałem po 16 godzin dziennie – wspomina. Zajmował się wszystkim naraz: marketingiem, finansami, sprzedażą, informatyką. Terminy goniły, trzeba było wszystko spiąć. Organizm nie wytrzymywał. Potrzebował jakiegoś dopalacza, żeby dłużej pracować na wysokich obrotach. Kawa nie działała. Po energetykach bolał brzuch. Zaczął szukać czegoś lepszego, a jednocześnie bezpiecznego dla zdrowia. Znalazł cytykolinę. Substancję występującą w naszych mózgach, dzięki której neurony szybciej się ze sobą komunikują. – W Stanach dawno wyparła inne środki na pamięć i koncentrację i jest już standardem. W Polsce nadal mało kto o niej słyszał. – tłumaczy. Temat pochłonął go do tego stopnia, że sam zaczął produkować preparat wzmacniający pracę mózgu. Takich przykładów jest więcej. Młodych polskich przedsiębiorców, którzy znaleźli zyskowną niszę w zdrowiu i postanowili na niej zarabiać. Nic dziwnego, skoro w kasie naszego NFZ ciągle jest za mało. Dwudziestoparolatkowie sami zabrali się do leczenia Polaków. I nie ma nic złego w tym, że chcą na tym zarabiać.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.