Wydanie minimum 150 tys. zł na elektryczny samochód, którym można jeździć jedynie po mieście (bo poza nim nie ma ładowarek) to dla ciebie lekka fanaberia? Własny elektryk nie musi mieć czterech kółek. Elektryczne rowery to przyszłość miejskiej komunikacji. Nie trzeba budować specjalnych stacji ładowania, które w przypadku samochodów elektrycznych kosztują ponad 120 tys. zł. Dzięki elektrycznemu wspomaganiu rowerem jeździ się dużo lżej, niestraszne nam wiatr i ostre górki. Nie dość, że do celu dotrzemy nim szybciej i łatwiej, to jeszcze mniej się spocimy. A jak wiadomo, higiena to podstawa. Nie chcesz kupować, proszę bardzo. Elektryczne rowery można już wypożyczyć w Warszawie (Veturilo), Bydgoszczy, Krakowie i we Wrocławiu. Zwykle wyposażone są w silnik elektryczny o mocy 250W i akumulator litowo-jonowy o pojemności 13Ah. Czas ich ładowania wynosi od 4 do 6 godzin, co pozwala na przejechanie nawet do 110 km. Odpowiada to redukcji nawet do 20 kg dwutlenku węgla do otoczenia – tak przynajmniej zachwalają producenci. Na Zachodzie to już ważny trend. W Europie co roku sprzedaje się 3 mln rowerów elektrycznych. Elektryki to trzeci najpopularniejszy segment rowerowy w Holandii. Analitycy szacują, że do 2050 r. po świecie będzie jeździć ok. 2 mld rowerów elektrycznych. Dla porównania – w 2016 r. globalnie sprzedano 86 mln takich maszyn. W Polsce ta moda dopiero się rozkręca; wciąż dominują klasyczne rowery, produkowanych ich jest niemal milion, co daje nam czwarte miejsce w Europie – po Włoszech, Niemczech i Holandii.
Z elektrycznym rowerem nie jest jednak tanio, górnej granicy ceny praktycznie nie ma, dolna to minimum kilka tysięcy złotych. Ale obok rowerów są też elektryczne hulajnogi i deskorolki. Elektromobilni możemy być już za kilkaset złotych.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.