Tesco, największa brytyjska sieć hipermarketów, wkracza na amerykański rynek. Pierwsze sklepy (pod marką Fresh and Easy) zostaną otwarte w Kalifornii. Mają konkurować z sieciami średnich marketów, takimi jak 7-Eleven. Nie będzie to łatwe. Walkę o amerykańskich klientów przegrały już sieci handlowe Sainsbury's i Marks & Spencer. Obie musiały się wycofać z USA. Tym razem w sukces brytyjskiej sieci na amerykańskim rynku uwierzył sam Warren Buffett, którego fundusz inwestycyjny Berkshire Hathaway zainwestował w akcje Tesco prawie 1,5 mld USD. Kolejnym celem ekspansji brytyjskiej sieci ma być Rosja. Partnerem Tesco może zostać sieć X5.
Więcej możesz przeczytać w 6/2007 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.