Ile kosztuje perswazja? W USA firmy wydają przeciętnie 3200 dolarów na reklamę i oferty marketingowe, które co roku otrzymuje tylko jedna osoba. Perswazja stała się najważniejszym i najbardziej kosztownym przedsięwzięciem. Wykorzystywanie ukrytej perswazji jest nie tylko etyczne, lecz wręcz niezbędne dla sprawnego funkcjonowania w grupie i osiągania sukcesów. Przykładem jest taktyka doprowadzania osób do jakiegoś celu. Nie wystarczy kogoś przestraszyć konsekwencjami, powiedzieć, by znalazł sobie pracę lub przestał coś robić, na przykład rzucił palenie papierosów. Trzeba przedstawić możliwe kierunki rozwoju wydarzeń. Poza wywołaniem emocji skuteczne są konkretne polecenia i sugestie.
Zbigniew Wojtasiński
Kevin Hogan, James Speakman „Ukryta perswazja. Psychologiczne taktyki wywierania wpływu", wydawnictwo Helion, Gliwice 2007
Zbigniew Wojtasiński
Kevin Hogan, James Speakman „Ukryta perswazja. Psychologiczne taktyki wywierania wpływu", wydawnictwo Helion, Gliwice 2007
Więcej możesz przeczytać w 44/2007 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.