Prawie 75 proc. dyrektorów naczelnych firm to tzw. mężczyźni typu Alfa. Są to osoby o cechach przywódczych, obdarzone charyzmą, zdolne wywierać wpływ na otoczenie nawet wtedy, gdy nie zajmują wysokich stanowisk i nie rzucają się w oczy. Mają wiele zalet, a mimo to wielu z nich nie osiąga sukcesu. Pragnące sukcesu samce Alfa powinny przeczytać książkę „Syndrom samca Alfa". Mężczyźni Alfa podbijają świat, ale mogą być też wyjątkowo destrukcyjni dla siebie, współpracowników, a także dla swych rodzin, firm i całych organizacji. To, jak potrafią sobie układać stosunki z innymi ludźmi, najbardziej odróżnia ludzi typu Alfa, którzy się pną, od tych, którzy toną – twierdzą Kate Ludeman i Eddie Erlandson. Przykładem są Michael Dell, twórca firmy komputerowej Dell, oraz Michael Eisner, prezes i dyrektor Walt Disney Company.
O ile Dell zatrudniał doświadczonych dyrektorów i chętnie się od nich uczył, o tyle Eisner podporządkował sobie wszystkich mężczyzn Alfa w otoczeniu. Dell rozwinął firmę i stworzył układ władzy podzielonej. Eisner doprowadził do buntu w zarządzie i odszedł w niesławie. (ZW)
Kate Ludeman, Eddie Erlandson „Syndrom samca Alfa. Jak go wykorzystać w biznesie"
Dom Wydawniczy Rebis Poznań 2008
O ile Dell zatrudniał doświadczonych dyrektorów i chętnie się od nich uczył, o tyle Eisner podporządkował sobie wszystkich mężczyzn Alfa w otoczeniu. Dell rozwinął firmę i stworzył układ władzy podzielonej. Eisner doprowadził do buntu w zarządzie i odszedł w niesławie. (ZW)
Kate Ludeman, Eddie Erlandson „Syndrom samca Alfa. Jak go wykorzystać w biznesie"
Dom Wydawniczy Rebis Poznań 2008
Więcej możesz przeczytać w 12/2008 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.