Pokaż swoje ulubione marki, a będziesz wiedział, kim jesteś
O tym, że na to, co kupujemy, może wpływać logo umieszczone na produkcie, już widzieliśmy. Teraz okazuje się, że znaczek firmowy może decydować także o naszym zachowaniu. Tak było w wypadku uczestników eksperymentu przeprowadzonego przez prof. Gavana Fitzsimonsa z The Fuqua School of Business przy Duke University. 341 studentów miało wykonać ćwiczenia, używając komputerów. Nie zdawali sobie sprawy z tego, że co jakiś czas na monitorze pojawiało się logo firmy Apple lub IBM, w zależności od tego, w której grupie znajdował się uczestnik. Znaczek firmy był wyświetlany na tyle krótko, że mógł zostać zarejestrowany jedynie podświadomie. Badanych poproszono o wypisanie jak największej liczby przykładów użycia cegły, poza jej oczywistym przeznaczeniem. Osoby z „grupy Apple" wymyśliły więcej zastosowań nietypowego wykorzystania cegły, a ich przykłady były bardziej kreatywne niż tych uczestników, którzy „widzieli" logo IBM.
Więcej możesz przeczytać w 35/2008 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.