Rosyjski oligarcha właśnie położył rękę na Żubrówce.
Nowy Jork, park u podnóża Statui Wolności. Równo przystrzyżony trawnik przykrywa setka perskich dywanów. Na stołach srebrne tace z kawiorem z bieługi, grillowanym jesiotrem i pieczonym prosiakiem. Wśród ponad tysiąca gości co jakiś czas migają długie nogi supermodelek Natalii Vodianovej i Heleny Christensen. Do tego kojąca melodia manhattańskiej orkiestry grającej najsłynniejsze utwory Czajkowskiego i Rachmaninowa. Co to za okazja? Rustam Tariko – rosyjski król wódki, twórca alkoholowego imperium Russian Standard Company, z majątkiem wycenianym na ok. 1,5 mld dolarów – zorganizował dla amerykańskich przyjaciół imprezę z okazji premiery ekskluzywnej wódki Imperia (50 dolarów za litr).
Od niedawna Tariko stał się właścicielem amerykańskiej spółki CEDC, która jest drugim co do wielkości producentem wódki w Polsce. Tym samym przejmie kontrolę nad Żubrówką – oryginalnym polskim trunkiem o ponadczterechsetletniej historii. Dla firmy, która od dłuższego czasu boryka się z zadłużeniem, Rosjanin jest darem z niebios. Dla niego samego CEDC to kolejne księstewko dołączające do imperium. Do Tariko należy bowiem jeden z największych rosyjskich banków, wielki koncern dystrybuujący towary luksusowe, a także Gancia, legendarny producent włoskiego wina. Rosjanin raz po raz połyka kolejne luksusowe marki, pukając coraz częściej również do polskich drzwi.
Od niedawna Tariko stał się właścicielem amerykańskiej spółki CEDC, która jest drugim co do wielkości producentem wódki w Polsce. Tym samym przejmie kontrolę nad Żubrówką – oryginalnym polskim trunkiem o ponadczterechsetletniej historii. Dla firmy, która od dłuższego czasu boryka się z zadłużeniem, Rosjanin jest darem z niebios. Dla niego samego CEDC to kolejne księstewko dołączające do imperium. Do Tariko należy bowiem jeden z największych rosyjskich banków, wielki koncern dystrybuujący towary luksusowe, a także Gancia, legendarny producent włoskiego wina. Rosjanin raz po raz połyka kolejne luksusowe marki, pukając coraz częściej również do polskich drzwi.
Więcej możesz przeczytać w 3/2013 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.