Misją Lidl Polska jest dostarczanie Polakom wysokiej jakości zrównoważonych produktów w atrakcyjnych, niskich cenach. Większość z nich została wytworzona w Polsce – sprzedaż artykułów spożywczych od krajowych producentów stanowi ponad 70 proc. obrotu Lidl Polska. Najwyższej jakości produkty pochodzą od sprawdzonych dostawców, takich jak BIO Farma Świętokrzyska z Ćmielowa, Nowalijka z Piotrkowa Trybunalskiego, Novel czy Animex.
Wspieramy polskich producentów
Lidl Polska ze swoimi dostawcami współpracuje przez długie lata. Sieć, choć jest partnerem wymagającym, daje ogromne możliwości rozwoju i wzrostu. Wiedzą o tym dostawcy Lidl Polska, którzy dzięki tej relacji handlowej weszli na zagraniczne rynki i rozwinęli przedsiębiorstwa. Tylko w 2018 r. wartość eksportu polskich produktów na rynki europejskie za pośrednictwem sieci Lidl wyniosła ponad 2,5 mld zł.
Dzięki współpracy z Lidlem już ponad 230 polskich firm wyeksportowało swoje produkty za granicę. Mieliśmy okazję je poznać dzięki kampanii, w której zaprezentowali się m.in.: Serpol – producent kosmetyków Cien, AMI – producent mięsa drobiowego, czy Polmlek, od którego pochodzą produkty nabiałowe pod marką Pilos. –Kiedy nawiązujemy współpracę handlową, do pierwszego kontaktu z dostawcą i rozpoczęcia ustalania warunków współpracy dochodzi wiele miesięcy przed wprowadzeniem produktów do sprzedaży – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, communications manager Lidl Polska. – Najważniejszym początkowym krokiem jest sprawdzenie jakości artykułów oferowanych przez dostawcę – wymagamy certyfikatów jakościowych, takich jak IFS czy BRC, na najwyższym poziomie. Po nawiązaniu relacji handlowej i wprowadzeniu produktów do sprzedaży na bieżąco monitorujemy ich jakość – rocznie przeprowadzamy ponad 7,5 tys. badań w niezależnych laboratoriach badawczych. Współpraca z nami to ogromna szansa na rozwój biznesu – dodaje Aleksandra Robaszkiewicz. Działalność operacyjna Lidl Polska opiera się w ogromnej mierze na współpracy z przedsiębiorstwami polskimi. W większości są to firmy rodzinne. Firma kładzie nacisk na polskość i lokalność oferty, a w sklepach nie brakuje produktów charakterystycznych dla danego regionu. Sieć współpracuje zarówno z liderami rynku, jak i z mniejszymi firmami, takimi jak np. Grupa Mlekovita, SM Mlekpol, Tarczyński, Polmlek, Van Pur, OSM Piątnica, OSM Łowicz, Średzka Spółdzielnia Mleczarska Jana czy piekarnia Novel. Polskie produkty są bardzo atrakcyjne i doceniane za granicą. Tak jak w sklepach sieci Lidl w Polsce można rozkoszować się smakami tygodnia greckiego czy francuskiego, tak w Wielkiej Brytanii można kupować produkty tygodnia polskiego.
W trosce o dobre nawyki żywieniowe
Lidl Polska wie, że ma ogromny wpływ na to, co znajduje się w koszykach zakupowych Polaków. Dlatego u podstaw jego działalności leży dostarczanie świeżych i zdrowych produktów wysokiej jakości. Żeby wspierać zdrowe nawyki, same produkty nie wystarczą, potrzebne jest budowanie świadomości i edukowanie. Lidl od lat prowadzi kampanie edukacyjne. Sieć wydaje książki, w których można znaleźć przepisy na zdrowe i smaczne potrawy. W 2018 r. firma nawiązała współpracę z Narodowym Centrum Edukacji Żywieniowej, by wspólnie pokazywać Polakom, jak żyć zdrowo. Niedawno Lidl i NCEŻ ponownie zjednoczyły siły – w najnowszej kampanii namawiają do redukcji ilości soli i cukru w diecie. Jest to połączone ze zobowiązaniem sieci, by do końca 2025 r. zredukować o 20 proc. ilość soli i cukru w produktach marek własnych. Lidl pracuje nad reformulacją ich składów po to, by bez uszczerbku na smaku były zdrowsze. W przypadku obniżania zawartości cukru główny nacisk firma kładzie na artykuły, które są chętnie i w dużych ilościach konsumowane przez dzieci. Z kolei redukcja soli dotyczy głównie grup artykułów, które są jedzone regularnie, a zawarta w nich ilość soli ma zwykle duży udział w jej dziennym spożyciu przez Polaków. Wśród produktów, w których zmniejszono zawartość cukru, są m.in. płatki śniadaniowe, jogurty, desery, lody, wypieki, słodycze dla dzieci, sosy (ketchup itp.) i dania gotowe.
Dbałość o środowisko
W trosce o planetę firma przyjęła zobowiązanie redukcji opakowań plastikowych marek Lidla o 20 proc. do 2025 r. Sieć chce, by 100 proc. plastiku użytego do produkcji opakowań marek własnych można było recyklingować. Lidl jest już na ścieżce, by osiągnąć ten cel – produkty, do niedawna sprzedawane wyłącznie w opakowaniach (m.in. pomidory rzymskie, cytrusy, włoszczyzna, buraki, cebule, czosnek), obecnie są dostępne bez nich. Firma dąży do dalszego ograniczenia liczby opakowań na Ryneczku Lidla. Kolejnym krokiem ku redukcji plastiku było wyeliminowanie z półek sklepowych naczyń i sztućców jednorazowych. Chociaż ustawodawca pozwala na sprzedaż jednorazowych naczyń plastikowych do 2021 r., sieć Lidl Polska już w sezonie letnim 2019 r. zrezygnowała z ich udostępniania na rzecz biodegradowalnych artykułów. Dzięki temu w bieżącym sezonie Lidl wyeliminuje ok. 140 ton plastiku! Firma podejmuje również działania mające na celu niemarnowanie żywności. W każdym sklepie optymalizowane są wielkości zamówień oraz prowadzone systemy przecen. Od wielu miesięcy w części sklepów Lidl Polska jest testowana akcja przecen pod hasłem „Kupuję, nie marnuję”. W wyznaczonych strefach można znaleźć owoce i warzywa oraz pieczywo odpieczone poprzedniego dnia. Celem akcji jest promowanie niemarnowania żywności. Od początku istnienia, czyli od 2002 r., Lidl Polska współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności. Firma wspiera również Caritas Polska. Razem z tymi organizacjami Lidl prowadzi wiele akcji charytatywnych, które mają zapewnić żywność osobom potrzebującym. Dwa razy w roku w części sklepów Lidl odbywają się świąteczne zbiórki żywności – każde takie działanie to kilkadziesiąt ton żywności dla osób, które jej potrzebują.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.