Na projekty dotyczące budowy i remontu dróg w latach 2004-2007 z funduszy unijnych przeznaczono 9494,5 mln zł
Od ścieżki rowerowej po obwodnicę
*W niedzielne popołudnie rodzina Europejskich wybrała się na spacer. Za tydzień w ich życiu będzie ważny dzień. Starszy syn – Krystian – który trenuje w pobliskim klubie sportowym Tęcza, będzie brał udział w miejskich zawodach kolarskich. Wyścig w Kolbowie organizowany będzie po raz pierwszy – do tej pory w mieście nie było wystarczająco długiej trasy o dobrej nawierzchni. W ostatnich latach dzięki funduszom unijnym wyremontowano ulice i położono nowe chodniki. Rodzina chce wspólnie zobaczyć całą trasę, którą będzie pokonywał Krystian. Mający zaledwie cztery latka Janek już idzie w ślady brata. Chłopcy często spędzają wolny czas, jeżdżąc ścieżkami rowerowymi, które miasto wybudowało przy okazji remontu ulic.
* Rodzice podczas spaceru wpadli na pomysł, aby bez względu na miejsce, które w wyścigu zajmie ich syn, kupić mu prezent. Jedną z propozycji był nowy aparat fotograficzny, o którym Krystian marzy od dawna. Tego zadania podjął się tata. Postanowił, że jeszcze przed pracą w poniedziałek pojedzie do największego sklepu elektronicznego położonego po drugiej stronie miasta, w którym pracuje. Nie zajmie mu to wiele czasu, gdyż będzie mógł tam dotrzeć obwodnicą oddaną do użytku rok temu. Wybudowano ją ze środków unijnych i dzięki niej bez trudu można się przedostać na wybraną stronę miasta, omijając jego centrum. Obwodnica przyniosła wiele korzyści wszystkim mieszkańcom. Pozwoliła na zwiększenie płynności ruchu i zaoszczędziła kierowcom nerwów – nie muszą już tracić czasu, stojąc w korkach. Poprawiło się również bezpieczeństwo na drogach.
* Krystian po lekcjach w ramach dodatkowego treningu rozwozi na rowerze pizzę. Jest jednym z wielu użytkowników drogi, którzy bardzo sobie chwalą zmiany na lepsze w miejscowości. Dzięki unijnym dotacjom ulice są wyremontowane, chodniki mają łagodne zejścia, a ścieżek rowerowych wciąż przybywa. Jak tak dalej pójdzie, to Kolbowo będzie się mogło poszczycić niezawodną infrastrukturą.
Budowa obwodnicy śródmiejskiej we Wrocławiu
śródmiejskiej Wrocławia od ul. Grabiszyńskiej do ul. Szwajcarskiej. Projekt był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport. Bezpośrednim celem tego projektu było zapewnienie mieszkańcom miasta możliwości swobodnego przemieszczania się w jego granicach i między dzielnicami z możliwością ominięcia centrum. Jednym z zadań obwodnicy było również usprawnienie ruchu tranzytowego m.in. w kierunku autostrady A4. Droga, którą dotychczas przejeżdżały samochody, nie była przystosowana do takiego ruchu. Oprócz tego, że była w złym stanie technicznym, krzyżowała się z ruchliwą linią kolejową, co było bardzo niebezpieczne i powodowało ciągłe zatory w ruchu drogowym. Budowa tego odcinka obwodnicy śródmiejskiej obejmowała dwa etapy. Pierwszym było wybudowanie nitki wschodniej, nowej drogi od ul. Grabiszyńskiej do ul. Szwajcarskiej, drugim – wybudowanie zachodniej drogi od ul. Grabiszyńskiej do ul. Szwajcarskiej. Każdy z tych etapów ma po 1,4 km długości. Obie estakady mają również wybudowane chodniki dla pieszych i ścieżki rowerowe.
Dzięki temu projektowi został osiągnięty cel, którym było zwiększenie przepustowości drogi – wzrost dobowego natężenia ruchu o ponad 25 proc. zdecydowanie odciążył inne ulice w mieście. Niewymierną korzyścią dla mieszkańców Wrocławia jest zwiększenie bezpieczeństwa dla wszystkich użytkowników drogi poprzez zmniejszenie wskaźnika wypadkowości o 30 proc. oraz zmniejszenie poziomu hałasu, drgań i zanieczyszczeń spalinami. Planowanym, pozytywnym skutkiem wybudowania obwodnicy jest również rozwój terenów inwestycyjnych, a co za tym idzie, powstanie nowych miejsc pracy. Projekt ten umożliwił bezpośrednie połączenie drogi krajowej nr 94 w zachodniej części miasta z drogami krajowymi nr 5 i 8 w południowej części miasta, z ominięciem centrum Wrocławia. Inwestycja ta była ostatnim, brakującym fragmentem południowo - zachodniej części obwodnicy śródmiejskiej Wrocławia. Całkowita wartość projektu wyniosła 64 603 059 zł, a udział Unii Europejskiej to aż 39 641 225 zł.
*W niedzielne popołudnie rodzina Europejskich wybrała się na spacer. Za tydzień w ich życiu będzie ważny dzień. Starszy syn – Krystian – który trenuje w pobliskim klubie sportowym Tęcza, będzie brał udział w miejskich zawodach kolarskich. Wyścig w Kolbowie organizowany będzie po raz pierwszy – do tej pory w mieście nie było wystarczająco długiej trasy o dobrej nawierzchni. W ostatnich latach dzięki funduszom unijnym wyremontowano ulice i położono nowe chodniki. Rodzina chce wspólnie zobaczyć całą trasę, którą będzie pokonywał Krystian. Mający zaledwie cztery latka Janek już idzie w ślady brata. Chłopcy często spędzają wolny czas, jeżdżąc ścieżkami rowerowymi, które miasto wybudowało przy okazji remontu ulic.
* Rodzice podczas spaceru wpadli na pomysł, aby bez względu na miejsce, które w wyścigu zajmie ich syn, kupić mu prezent. Jedną z propozycji był nowy aparat fotograficzny, o którym Krystian marzy od dawna. Tego zadania podjął się tata. Postanowił, że jeszcze przed pracą w poniedziałek pojedzie do największego sklepu elektronicznego położonego po drugiej stronie miasta, w którym pracuje. Nie zajmie mu to wiele czasu, gdyż będzie mógł tam dotrzeć obwodnicą oddaną do użytku rok temu. Wybudowano ją ze środków unijnych i dzięki niej bez trudu można się przedostać na wybraną stronę miasta, omijając jego centrum. Obwodnica przyniosła wiele korzyści wszystkim mieszkańcom. Pozwoliła na zwiększenie płynności ruchu i zaoszczędziła kierowcom nerwów – nie muszą już tracić czasu, stojąc w korkach. Poprawiło się również bezpieczeństwo na drogach.
* Krystian po lekcjach w ramach dodatkowego treningu rozwozi na rowerze pizzę. Jest jednym z wielu użytkowników drogi, którzy bardzo sobie chwalą zmiany na lepsze w miejscowości. Dzięki unijnym dotacjom ulice są wyremontowane, chodniki mają łagodne zejścia, a ścieżek rowerowych wciąż przybywa. Jak tak dalej pójdzie, to Kolbowo będzie się mogło poszczycić niezawodną infrastrukturą.
Budowa obwodnicy śródmiejskiej we Wrocławiu
śródmiejskiej Wrocławia od ul. Grabiszyńskiej do ul. Szwajcarskiej. Projekt był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport. Bezpośrednim celem tego projektu było zapewnienie mieszkańcom miasta możliwości swobodnego przemieszczania się w jego granicach i między dzielnicami z możliwością ominięcia centrum. Jednym z zadań obwodnicy było również usprawnienie ruchu tranzytowego m.in. w kierunku autostrady A4. Droga, którą dotychczas przejeżdżały samochody, nie była przystosowana do takiego ruchu. Oprócz tego, że była w złym stanie technicznym, krzyżowała się z ruchliwą linią kolejową, co było bardzo niebezpieczne i powodowało ciągłe zatory w ruchu drogowym. Budowa tego odcinka obwodnicy śródmiejskiej obejmowała dwa etapy. Pierwszym było wybudowanie nitki wschodniej, nowej drogi od ul. Grabiszyńskiej do ul. Szwajcarskiej, drugim – wybudowanie zachodniej drogi od ul. Grabiszyńskiej do ul. Szwajcarskiej. Każdy z tych etapów ma po 1,4 km długości. Obie estakady mają również wybudowane chodniki dla pieszych i ścieżki rowerowe.
Dzięki temu projektowi został osiągnięty cel, którym było zwiększenie przepustowości drogi – wzrost dobowego natężenia ruchu o ponad 25 proc. zdecydowanie odciążył inne ulice w mieście. Niewymierną korzyścią dla mieszkańców Wrocławia jest zwiększenie bezpieczeństwa dla wszystkich użytkowników drogi poprzez zmniejszenie wskaźnika wypadkowości o 30 proc. oraz zmniejszenie poziomu hałasu, drgań i zanieczyszczeń spalinami. Planowanym, pozytywnym skutkiem wybudowania obwodnicy jest również rozwój terenów inwestycyjnych, a co za tym idzie, powstanie nowych miejsc pracy. Projekt ten umożliwił bezpośrednie połączenie drogi krajowej nr 94 w zachodniej części miasta z drogami krajowymi nr 5 i 8 w południowej części miasta, z ominięciem centrum Wrocławia. Inwestycja ta była ostatnim, brakującym fragmentem południowo - zachodniej części obwodnicy śródmiejskiej Wrocławia. Całkowita wartość projektu wyniosła 64 603 059 zł, a udział Unii Europejskiej to aż 39 641 225 zł.
Więcej możesz przeczytać w 38/2008 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.