Metallica jest ulubionym zagranicznym zespołem Polaków, zaraz po grupie Feel – wynika z ankiety przeprowadzonej wśród internautów. Zamówienia na pierwszą od pięciu lat nową płytę kwartetu osiągnęły 20 tys. egzemplarzy, co już od pierwszego dnia sprzedaży nadaje jej status platynowej płyty. Przy okazji detronizuje na liście bestsellerów w Polsce zespół Abba – właśnie wydany soundtrack do filmu „Mamma Mia!" (dotychczas 50 tys. egz.). Wszystko wskazuje, że fonograficzne żniwa w pełni.
Metallica – „Death Magnetic"
Oto co znaczy siła marki! „Szalikowcy" zespołu od płyty „Load" (1996) zżymają się na kolejne „popowe" albumy swoich ulubieńców, ale je kupują. Kupią więc i ten – bez względu na zawartość. Tym przyjemniej zatem poinformować, że po latach błądzenia grupa powróciła do formy z czasów „… And Justice For All”. Do monumentalnych minisuit, rozbudowanych form, nagłych zmian tempa, nieoczekiwanych zwrotów aranżacyjnych i interesujących długich partii solowych. Słowem – metal znowu ma papieża.
Janusz Panasewicz – „Panasewicz"
Zdumiewające, że jeden z najlepszych naszych wokalistów ostatniego ćwierćwiecza, wykonawca masy przebojów, dopiero teraz wydaje solową płytę. Jednak dopiero teraz „głos Lady Pank", jak w klasycznym Bildungsroman, kompletnie zmienił swoje życie, przyzwyczajenia (nie od parady nazywany Jasiem Wędrowniczkiem), sytuację rodzinną i nawet doczekał się dwojaczków. Przyszedł więc czas na projekt solowy, o którym opowiadał od 20 lat. Tyle że „Panas" nie jest już 20-letnim „Pankiem", ale 50-letnim mężczyzną po przejściach. Taka też jest ta płyta: dojrzała, refleksyjna, a głos „faceta z Olecka” – bardziej zniszczony, liryczny i cockerowski.
„Can’t Stop Movin’ – Funk, Soul, Disco New School vs Old School"
Mądrze skompilowana składanka. Nie jest to typowy zbiór aktualnych przebojów, ale utworów ponadczasowych. Takich sprzed 30 lat (czyli old school), dziś brzmiących równie świeżo i porywająco, oraz tych całkiem współczesnych (new school), przy których producenci nieźle się natrudzili, by przypominały szlachetne wzorce „z epoki" (np. Fatboy Slim z piosenką Macy Grey). Elvis brzmi tu tak, jakby nagrywał wczoraj, a Amy Winehouse z przebojem „Rehab" i Duffy z „Mercy" – jak gwiazdy z czasów jego młodości.
Metallica – „Death Magnetic"
Oto co znaczy siła marki! „Szalikowcy" zespołu od płyty „Load" (1996) zżymają się na kolejne „popowe" albumy swoich ulubieńców, ale je kupują. Kupią więc i ten – bez względu na zawartość. Tym przyjemniej zatem poinformować, że po latach błądzenia grupa powróciła do formy z czasów „… And Justice For All”. Do monumentalnych minisuit, rozbudowanych form, nagłych zmian tempa, nieoczekiwanych zwrotów aranżacyjnych i interesujących długich partii solowych. Słowem – metal znowu ma papieża.
Janusz Panasewicz – „Panasewicz"
Zdumiewające, że jeden z najlepszych naszych wokalistów ostatniego ćwierćwiecza, wykonawca masy przebojów, dopiero teraz wydaje solową płytę. Jednak dopiero teraz „głos Lady Pank", jak w klasycznym Bildungsroman, kompletnie zmienił swoje życie, przyzwyczajenia (nie od parady nazywany Jasiem Wędrowniczkiem), sytuację rodzinną i nawet doczekał się dwojaczków. Przyszedł więc czas na projekt solowy, o którym opowiadał od 20 lat. Tyle że „Panas" nie jest już 20-letnim „Pankiem", ale 50-letnim mężczyzną po przejściach. Taka też jest ta płyta: dojrzała, refleksyjna, a głos „faceta z Olecka” – bardziej zniszczony, liryczny i cockerowski.
„Can’t Stop Movin’ – Funk, Soul, Disco New School vs Old School"
Mądrze skompilowana składanka. Nie jest to typowy zbiór aktualnych przebojów, ale utworów ponadczasowych. Takich sprzed 30 lat (czyli old school), dziś brzmiących równie świeżo i porywająco, oraz tych całkiem współczesnych (new school), przy których producenci nieźle się natrudzili, by przypominały szlachetne wzorce „z epoki" (np. Fatboy Slim z piosenką Macy Grey). Elvis brzmi tu tak, jakby nagrywał wczoraj, a Amy Winehouse z przebojem „Rehab" i Duffy z „Mercy" – jak gwiazdy z czasów jego młodości.
Więcej możesz przeczytać w 38/2008 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.