Moc ceramiki
Chcesz być w czymś najlepszy. Poszukaj sobie niszy. Szwajcarski producent zegarków Rado znalazł sobie takie własne poletko i specjalizuje się w produkcji czasomierzy z ceramiki. I to, co robią, jest przepiękne.
Na rynku pojawił się właśnie jeden z topowych modeli Rado, HyperChrome, i na jego przykładzie dobrze widać, na co ich stać. Kawałek białej ceramiki zamienili w połyskującą metaliczną kopertę w ciepłoszarym odcieniu. By tego dokonać, kopertę wkładano do pieca rozgrzanego do 20 tys. °C. Gazy aktywowane przez wyładowania plazmowe zmieniają wtedy układ cząsteczek na powierzchni ceramiki. Sam materiał ceramiczny rozgrzewa się do 900°C, a jego kolor się zmienia, nabierając odcieni szarości. W ten sposób powstaje główna część bardzo twardego i odpornego na zarysowania zegarka. Tyle, że to dopiero początek. Pierścień lunety też jest z plazmowej ceramiki, podobnie jak dekiel i bransoleta. Tylko zapięcie jest z tytanu. Całość robi niesamowite wrażenie, zegarek wygląda dostojnie, ale też dynamicznie i oryginalnie. W środku znajduje się mechanizm ETA 2894-2 z 37 kamieniami i 42-godzinną rezerwą chodu. Mechanizm ten ma automatyczny chronograf i datownik. Są też fajne szczegóły, jak choćby logo marki, znajdujące się nad napisem Rado, które kręci się wokół własnej osi. To wszystko sprawia, że ten zegarek można śmiało założyć do garnituru, można też zabrać go na trening, nie martwiąc się, że nam się zarysuje. To właśnie jest ta moc ceramiki. Taki czasomierz przez lata będzie wyglądał jak nowy, nie mając w sobie ani jednej cząstki metalu.
Wyspa trupów
Jeśli ktoś chciałby przypomnieć sobie, jak się gra w „Dead Island”, to na rynku pojawiła się właśnie seria „Dead Island Definitive Collection”. W jej skład wchodzą gry „Dead Island Riptide” i „Retro Revenge”. Ma ona teraz ładniejsze modele postaci, wyższej jakości tekstury, lepsze efekty oraz nowy system oświetlenia. Przypominamy – akcja gry toczy się na wyspie Banoi, gdzie wybuchła tajemnicza epidemia zamieniająca ludzi w zombi. Do wyboru otrzymujemy czterech bohaterów, którzy różnią się od siebie jedynie kilkoma umiejętnościami. Naszym zadaniem jest pokonanie zombi, co najlepiej robi się przy pomocy kopniaków. Wydawcą pakietu jest niemiecka firma Deep Silver. Oryginalna „Dead Island” zadebiutowała we wrześniu 2011 r. i była trampoliną do światowego sukcesu wrocławskiej firmy Techland.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.