W Skandynawii już ok. 90 proc. transakcji dokonywanych jest za pomocą kart płatniczych czy aplikacji bankowych w smartfonach. Ten trend jest coraz bardziej widoczny w Polsce. Powstawanie nowych instrumentów płatności bezgotówkowych stymulują potrzeby konsumentów i usługodawców. Zależy im na jak najprostszym i najszybszym przeprowadzeniu transakcji, np. w formule peer-to-peer czy przez tzw. sprzedaż przy półce. Wiceprezes IT Card Adam Matyaszek zwrócił uwagę, że wiele rozwiązań zaproponowanych przez banki nie przyjęło się, bo nie wzięto pod uwagę oczekiwań klientów. Barbara Borgieł-Cury, szefowa bankowości codziennej ING, zaznaczyła, że coraz więcej Polaków korzysta z bezgotówkowych instrumentów płatniczych, klienci zmniejszają liczbę wypłat w bankomatach, natomiast rosną ich kwoty. Według niej gotówka będzie wypierana z polskiego rynku na rzecz innych instrumentów płatniczych. Innego zdania był Mirosław Janik, prezes Diebold Nixdorf.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.