Co trzeci Polak korzysta z bankowej aplikacji mobilnej – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. W sumie Polacy zainstalowali na swoich smartfonach 9 mln aplikacji. Najczęściej korzystają z nich raz w tygodniu, ale co 10. osoba zagląda do niej codziennie. I dlatego to aplikacja bankowa w ciągu najbliższych lat stanie się jedną z najważniejszych zainstalowanych na naszym telefonie. Dlaczego? Bo będzie gromadziła różne usługi, nie tylko bankowe. Będzie przez nią można płacić za parkowanie, wypożyczenie roweru lub samochodu. I wszystko wskazuje na to, że ta rewolucja dokona się w Polsce. Jesteśmy dziś w awangardzie. Mamy system płatności mobilnych BLIK, jesteśmy europejskim liderem, jeśli chodzi o płatności kartą zbliżeniową. Mamy już 40 mln kart, jedna trzecia Polaków aktywnie korzysta z kont internetowych. A jeszcze na początku lat 90. musieliśmy od zera stawiać rynek usług bankowych. – Paradoksalnie to właśnie nasze zapóźnienie cywilizacyjne spowodowało, że dziś mamy jedną z najbardziej innowacyjnych bankowości świata – tłumaczy Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO BP. – Bo całe systemy bankowe na Zachodzie były budowane jeszcze w latach 80. Ich przebudowa teraz kosztowałaby bajońskie sumy.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.