Stereotyp o kobietach poprawiających sobie nastrój zakupami naukowo potwierdzili amerykańscy badacze. Naukowcy podzielili uczestników badania na dwie grupy: jedna oglądała smutne filmy, a druga – nagranie niebudzące emocji. Następnie pozwolono badanym kupować popularne artykuły w różnych cenach. Osoby, które obejrzały smutne filmy, były gotowe kupić te same produkty w cenie nawet o 300 proc. wyższej niż osoby z drugiej grupy. Zdaniem naukowców, takie zachowanie można tłumaczyć tym, że smutek sprzyja skupieniu na sobie. W realnym życiu, gdy podejmujemy ważniejsze decyzje finansowe niż podczas badania, wpływ smutku na decyzje finansowe jest na szczęście słabszy.
Więcej możesz przeczytać w 8/2008 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.