Zostań dziennikarzem z Infotuba.pl

Nawet prezes agencji Reutera przyznał, że „tradycyjne media muszą przyjąć amatorów". Internautom nie wystarcza już personalizowanie (czyli dostosowywanie do osobistych potrzeb) serwisów internetowych. Chcą także brać udział w tworzeniu informacji.
Obywatelska przyszłość
Dziś każdy, kto ma dostęp do sieci, może zamieszczać tam informacje, publikować zdjęcia i filmy. Reporterskie kamery są wszędzie i nie zawsze muszą należeć do stacji telewizyjnej – wystarczy multimedialny telefon komórkowy w kieszeni. Zresztą wystarczy przejrzeć choćby serwisy plotkarskie – coraz więcej wiadomości o gwiazdach pochodzi właśnie od amatorów. Dla internautów dziennikarstwo obywatelskie to nie tylko zabawa i chwila sławy. Z badań firmy Zogby Interactive wynika, iż niemal trzy czwarte amerykańskich internatów uważa, że to dziennikarstwo obywatelskie będzie w przyszłości najważniejsze. Tym bardziej że dla 81 proc. z nich właśnie sieć jest podstawowym źródłem informacji.
Zawodowi amatorzy
Według najnowszych badań CBOS, już połowa Polaków ma w domu Internet. Coraz częściej – na co wskazuje raport „Polacy w sieci" – służy on nie tylko do zdobywania informacji, zakupów czy komunikacji, ale staje się ważnym polem działalności artystycznej i dziennikarskiej. W polskiej cyberprzestrzeni szybko przybywa serwisów internetowych pozwalających amatorom na reporterską aktywność. Pierwsze wystartowały iThink.pl i Wiadomości24.pl. Co ważne, serwisy „zawodowych" mediów doceniają działalność pospolitego ruszenia – na portalu Gazeta.pl działa Alert24, a TVN 24 urozmaica swe serwisy zdjęciami i filmami wykonanymi przez amatorów. Nawet CNN sięgnęła po obywatelskich reporterów i uruchomiła witrynę iReport. Najnowszym serwisem dziennikarstwa obywatelskiego jest Infotuba.pl. By zostać jej dziennikarzem, nie trzeba mieć dostępu do komputera – zdjęcia i artykuły można wysyłać MMS-em. W przyszłości newsy z tego serwisu będą zamieszczane we „Wprost". W ten sposób przechodzimy do nowej epoki – społeczeństwo informacyjne staje się społeczeństwem informującym.
Tuba informacji Po bibliotece blogów Blogbox tygodnik „Wprost" uruchomił serwis pozwalający internautom spróbować sił w dziennikarstwie. W serwisie Infotuba.pl mogą oni zamieszczać swoje newsy, zdjęcia i filmy. Materiały podzielone są nie tylko tematycznie, ale także geograficznie – miejsce, którego dotyczy informacja, może być wskazane przez autora na specjalnej mapie. Pod materiałami można umieścić komentarz, także głosowy. Najbardziej aktywni dziennikarze obywatelscy będą mogli wziąć udział w warsztatach prowadzonych przez dziennikarzy tygodnika „Wprost". |
Odwiedź też Infotuba.pl
Więcej możesz przeczytać w 19/2008 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.