Krajowi twórcy piosenek zakładają, że podczas wakacji, zapewne wskutek upałów, drastycznie spada u ludzi iloraz inteligencji. Dlatego lansują wówczas przeboje o tym, że „kobiety są gorące”, „Baśka miała fajny biust”, o „Beatach z Albatrosa” albo postulujące: „goniąc kormorany”, „wróćmy nad jeziora”, najlepiej „parostatkiem”. A my wcale tego nie chcemy
Przebój lata to instytucja, która twórcom w ekspresowym tempie może zapewnić sławę i pieniądze. Na hity ścigają się również nadawcy. Czasy monopolu TVP, kiedy piosenkę wylansowaną w Opolu przez resztę wakacji nucił cały naród, minęły. Teraz każda telewizja ma swój festiwal i ambicję wykreowania własnego, wakacyjnego szlagieru. Takiego, jakim była piosenka „Jest już ciemno" zespołu Feel na festiwalu TVN dwa lata temu.
Więcej możesz przeczytać w 36/2009 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.