Pierwszą pomyłką amerykańskiego „Newsweeka” była informacja sprzed pół wieku, że The Beatles to muzyczna katastrofa. Dziś bliski katastrofy jest sam amerykański „Newsweek”.
Spirala śmierci, w którą wpadają czasopisma, nim zakończą żywot, na całym świecie wygląda niemal tak samo. Kiedy zmniejsza się liczba reklam, spadają wpływy, co skłania właściciela do cięcia kosztów. Nagle okazuje się, że redakcja pisma mieści się w zbyt reprezentacyjnym miejscu, zatrudnia zbyt wiele osób i za dużo im płaci. Od takiego wniosku do zauważalnych zmian w treści i wyglądzie pisma już tylko jeden krok. Zawsze jest to krok w przepaść, bo czytelnicy nie chcą płacić tyle samo lub więcej za coś mniej wartościowego, a już zwłaszcza mniej oryginalnego. Na pewno nie w Ameryce.
Więcej możesz przeczytać w 37/2010 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.