Bez nowatorskich pomysłów firma nie ma co marzyć o ponadprzeciętnych zyskach, a bez ponadprzeciętnych zysków nie ma ponadprzeciętnego bogactwa. Proste, prawda?
Dwadzieścia jeden firm należących do stu najbogatszych Polaków z listy „Wprost" znalazło się w rankingu najbardziej innowacyjnych polskich przedsiębiorstw przygotowanym przez Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. To dobrze, że tak wielu rodzimych przedsiębiorców rozumie potrzebę inwestowania w nowe technologie, produkty oraz procesy usprawniające funkcjonowanie ich biznesu i ograniczające koszty. Dzięki inwestycjom w innowacyjność nasza gospodarka staje się bardziej konkurencyjna na światowym rynku.
Czy polskie firmy mogłyby być bardziej innowacyjne? Zapewne tak, ale większości z nich to się po prostu nie opłaca. Zadowalają się wykorzystywaniem prostych rezerw w postaci obniżania kosztów pracy. Są jednak firmy działające w branżach, w których o atrakcyjności produktu czy usługi decydują nie niskie koszty wytwarzania, ale jakość oferowanego produktu.
Więcej możesz przeczytać w 26/2011 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.