Trudno pokonywać stereotypy. A takim stereotypem jest przekonanie, że w biznesie chodzi wyłącznie o zarabianie pieniędzy, zgodnie z zasadą „im więcej, tym lepiej". O społecznej odpowiedzialności biznesu – CSR – w różnych postaciach mówi się na świecie niemal od stu lat. Idea CSR wzięła się z poszukiwania odpowiedzi na proste pytanie: po co istnieje biznes? W miarę upływu lat ta odpowiedź staje się coraz bardziej wielowymiarowa. Wypracowywanie zysku jest istotne, ale dostarczanie potrzebnych usług i produktów również jest ważne, szczególnie dla tych, którzy tego najbardziej potrzebują, podobnie jak płacenie podatków, przyczynianie się do rozwoju danego regionu, tworzenie dobrej atmosfery wśród pracowników czy przejrzystych relacji z dostawcami. Łącząc te perspektywy, zaczynamy lepiej rozumieć rolę biznesu w społeczeństwie, a to pozwala menedżerom lepiej prowadzić firmy. Z korzyścią dla właścicieli i dla nas wszystkich.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.