Kryzys i etyka nie idą w parze – wynika z badania przeprowadzonego przez Business Center Club. Aż 51 proc. przedsiębiorców zrzeszonych w tej organizacji przyznało, że dziś koncentruje się głównie na przetrwaniu firm. Na działania prospołeczne ich nie stać. Tymczasem etycy biznesu i specjaliści od marketingu uważają, że etyczne zachowanie i zaangażowanie społeczne może poprawić wizerunek firmy, a nawet pomóc wyjść z kryzysu.
Zgodnie z tą koncepcją postępują już niektóre firmy deweloperskie. Jeszcze 3-4 lata temu samorządy toczyły boje o to, by deweloperzy, którzy budowali osiedla mieszkaniowe, doprowadzali do nich drogi, budowali w okolicy przedszkola czy szkoły. Większość spółek nie chciała o tym słyszeć. Zamierzały jak najtaniej wybudować, szybko sprzedać mieszkania i jak najwięcej zarobić. W efekcie wielu mieszkańców Miasteczka Wilanów nie ma dróg dojazdowych do domów, a ci, którzy zamieszkali na Białołęce, muszą wozić dzieci do szkół i przedszkoli w Śródmieściu.
Więcej możesz przeczytać w 46/2011 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.