Panasonic od chwili powstania uchodzi za jedną z najbardziej innowacyjnych firm. Jak firmie udaje się utrzymać stały trend innowacyjności?
Ireneusz Smaga: Panasonic istnieje od prawie stu lat. W tym czasie innowacyjność inspirowała wszystkie działania firmy. Polecam zapoznanie się z historią innowacji Panasonic na naszym profilu FB Panasonic Polska, gdzie w osi czasu można prześledzić innowacyjne rozwiązania, które wprowadzała firma. Część z nich jest zaskakująca. Na przykład mało kto wie, że Panasonic produkował rowery i wprowadził na rynek pierwszy odkurzacz w plastikowej obudowie. W 2010 r. Panasonic pobił rekord pod względem liczby złożonych do WIPO (Światowa Organizacja Własności Intelektualnej) wniosków patentowych. Niezaprzeczalnie byliśmy i jesteśmy pionierem i liderem innowacyjności w technologiach audio-wideo. Ciekawostką jest to, że to dzięki firmie Panasonic oglądamy telewizję w obecnym kształcie w dosłownym tego słowa znaczeniu. W 1952 r. złamaliśmy ówcześnie panującą konwencję i wprowadziliśmy na rynek pierwszy prostokątny kineskop zamiast wcześniej stosowanych okrągłych. Jego wygląd stał się standardem w branży, a my ulepszaliśmy nasze technologie audio-wideo, udoskonalaliśmy jakość obrazu i dźwięku, odwzorowanie ruchu, aplikacje internetowe i funkcje sieciowe. Na targach CES 2013 pokazaliśmy też nasz pierwszy 56-calowy panel OLED4k2k. Intensywnie pracujemy nad rozwojem technologii OLED, 4K i 8K, już na zeszłorocznych targach IFA 2012 w Berlinie pokazaliśmy pierwszy ekran plazmowy o rozdzielczości 8K z obrazem 3D bez okularów. W tym roku oferujemy naszym klientom całą gamę innowacyjnych produktów konsumenckich: najlepsze na rynku spersonalizowane inteligentne telewizory Panasonic Smart Viera, innowacyjny system aparatów Mikro Cztery Trzecie Lumix G z wymiennymi obiektywami, inteligentne urządzenia Home Audio Video i AGD, innowacyjne akcesoria. Nie możemy zapomnieć o innowacyjnych, najwyższej jakości rozwiązaniach dla biznesu, np. niezwykle odpornych tabletach i komputerach typu rugged pod marką Toughbook. Na początku tego roku zaprezentowaliśmy największy na świecie przenośny 20-calowy tablet 4k IPS Alpha LCD Panel.
Jaki jest spersonalizowany i inteligentny telewizor Smart Viera?
Telewizor Panasonic Smart Viera to telewizor osobisty ze sprofilowanym ekranem powitalnym My Home Screen dopasowanym do potrzeb indywidualnego użytkownika. To inteligentne urządzenie o niesamowitych możliwościach: za pomocą wbudowanej kamerki rozpoznaje twarz widza i dostosowuje do niego spersonalizowany ekran powitalny My Home Screen z wyjątkowymi aplikacjami, funkcjami i usługami na platformie Viera Connect. Telewizor Panasonic Smart Viera reaguje na 80 komend głosowych, włącznie z głosowym sterowaniem przeglądarką internetową. Zamiast standardowym pilotem możemy go obsługiwać za pomocą smartfona lub tabletu. To telewizor, który łączy się z innymi urządzeniami bezprzowodowo poprzez wbudowany moduł wi-fi i dwukierunkowo komunikuje się z tabletem, telefonem albo komputerem. Dzięki aplikacji Viera Remote App użytkownik może przesyłać dane: zdjęcia, filmy, strony WWW z urządzenia mobilnego i odwrotnie za pomocą funkcji Swipe & Share. Panasonic Smart Viera łączy najwyższą jakość obrazu i dźwięku, zalety telewizji internetowej i konwencjonalnej, zawartości internetowej, serwisów społecznościowych oraz aplikacji, zapewniając użytkownikom szybki i łatwy dostęp do wszystkich ulubionych materiałów. Brzmi to niewiarygodnie, ale po ekranach plazmowych najnowszych modeli Panasonic Smart Viera serii ZT, VT, GT i ST można nawet pisać za pomocą elektronicznego rysika Electronic Touch Pen. Skoro rozmawiamy o innowacjach, można śmiało stwierdzić, że spersonalizowana, ręcznie napisana informacja pozostawiona domownikom na ekranie telewizora Panasonic Smart Viera to chyba najbardziej innowacyjny i zaskakujący sposób komunikowania się z bliskimi.
Panasonic walczy o miano najbardziej innowacyjnego ekologicznie producenta elektroniki na świecie. Czy firmie uda się zrealizować ten plan?
Jesteśmy na jak najlepszej drodze do tego, aby w 2018 r. uzyskać miano najbardziej ekologicznego producenta elektroniki na świecie. Ekologia była i jest wpisana w filozofię biznesu Konosuke Matsushity – założyciela firmy. Najlepsze praktyki ekologiczne stosujemy na każdym etapie rozwoju, produkcji i dystrybucji każdego z ponad 15 tys. produktów marki Panasonic. W Japonii stworzyliśmy unikatową placówkę Panasonic Eco Technology Center (PETEC) zajmującą się recyklingiem urządzeń elektronicznych i pracami badawczymi w zakresie technologii ponownego przetwarzania surowców. Naszym celem jest stworzenie produktów, które nie będą pozostawiały żadnych odpadów. Nie poprzestajemy na produktach – budujemy całe miasta, które nie emitują zanieczyszczeń: Fujisawa Sustainable Smart Town w Japonii i Skolkovo Smart City w Rosji.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.