Do końca roku asekuratorzy chcą sprzedać polisy za blisko 150 mln zł. Liczą na to, że Polacy będą je kupować przez internet coraz chętniej. Muszą się tylko przekonać, że jest to zarówno tanie, jak i bezpieczne.
Najpierw szukamy informacji. Ponad połowa internautów przed zawarciem umowy czyta w sieci o zasadach i warunkach ubezpieczenia. Od jesieni ubiegłego roku popularność internetu jako źródła informacji nt. rynku ubezpieczeń wzrosła o 6 pkt proc. – wynika z badania „Plany finansowe internautów, kwiecień 2010" firmy Gemius. Na razie jednak zaledwie 6 proc. z grupy ponad 4,4 tys. przepytanych internautów kupiło ubezpieczenie przez sieć. Szefowie towarzystw ubezpieczeniowych nie zrażają się tym bądź co bądź nierewelacyjnym wynikiem. Mają nadzieję, że internauci zrealizują swoje deklaracje zakupu polisy w sieci. A takie plany ma aż 21 proc. badanych.
Więcej możesz przeczytać w 48/2010 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.