Jest ona wynikiem nie tylko coraz większej renomy firm sprzedaży bezpośredniej, lecz także rosnącego zaufania do tych z nich, które działają od lat, są rzetelne i transparentne. Ale jest też inny powód systematycznego wzrostu rynku. Zwiększa się liczba działających na nim podmiotów. I są to nie tylko indywidualni sprzedawcy, których jest już – według danych stowarzyszenia – 955 tys., ale i profesjonalne firmy, które można porównać do dilerów samochodowych obsługujących wybrane marki motoryzacyjne. Współpraca z takimi niezależnymi lokalnymi dilerami to efekt nowej strategii przyjętej przez największych graczy.
Współpraca znanych marek
Philipiak Milano, najbardziej znana firma branży sprzedaży bezpośredniej, do tej pory sprzedawała produkty bezpośrednio swoim docelowym klientom. Od niedawna jednak nawiązała współpracę z niezależnymi dystrybutorami, aby jeszcze bardziej ułatwić kontakt swoich klientów z firmą i jej produktami. Philipiak Milano współpracuje już od jakiegoś czasu z niezależnymi lokalnymi dystrybutorami na lokalnych rynkach.
Na przykład w Warszawie produkty marki Philipiak Milano sprzedaje firma handlowa Health & You. Taka współpraca dużych firm z lokalnymi dystrybutorami ma dobre strony. W Warszawie klienci kupujący produkty Philipiak Milano od dystrybutora Health & You otrzymują w prezencie opiekę dietetyczną w NZOZ „Twoja Klinika”. Oznacza to możliwość wykonania specjalistycznych badań laboratoryjnych, konsultacji z dietetykiem, internistą czy najwyższej klasy ekspertami żywieniowymi, w tym z profesorami medycyny.
Najważniejsza wiarygodność
Konsument powinien pamiętać, że każdą firmę, nawet współpracującą z najbardziej znaną marką, trzeba sprawdzić. W branży działa bowiem dużo spółek, czasami niewielkich lub z krótką historią. Zanim wybierzemy się na prezentację, warto się więc dowiedzieć, z kim będziemy mieli do czynienia. Mimo że w większości są to firmy rzetelne, respektujące przepisy i działające z poszanowaniem praw konsumenta, to zdarzają się jednak również nieuczciwi gracze. Wskazówki pozwalające lepiej poznać firmy znajdziemy w wielu miejscach. Te najbardziej wiarygodne i rzetelne działają od lat. Warto jednak zapoznać się z informacjami o nich na stronach WWW. Przed udaniem się na prezentacje takich dystrybutorów dobrze jest sprawdzić na ich stronie internetowej, czy faktycznie współpracują z danym dilerem. Można również zadzwonić na infolinię i zapytać, czy prezentacja, na którą się wybieramy, jest bezpieczna. Jeśli lubimy kupować bezpośrednio, warto sprawdzać okazjonalnie strony dużych, rzetelnych firm i dowiadywać się, co nowego oferują pod względem produktowym i sprzedażowym (z kim podjęły współpracę). Lepiej unikać prezentacji firm, które ukrywają swoje nazwy czy unikają podawania adresu i telefonu do siebie, czy choćby nie posiadają żadnych certyfikatów wiarygodności rynkowej, jak np. „Laur Konsumenta”.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.