Dynamika wzrostu branży wynajmu długoterminowego samochodów zwiększa się już czwarty kwartał z rzędu. Branża zakupiła aż o 52% więcej nowych aut osobowych niż rok temu, co oznacza, że wynajem długoterminowym rozwijał się ponad 2,5 razy szybciej od pozostałych form finansowania aut służbowych tzn. zakupu ze środków własnych, kredytu i klasycznego leasingu finansowego. W pierwszych trzech miesiącach roku wynajem długoterminowy aut był w Polsce tą formą finansowania floty, której popularność rosła wśród przedsiębiorców zdecydowanie najbardziej dynamicznie – aż ponad 2,5 – krotnie szybciej od pozostałych form finansowania samochodów.
Liczba nowych aut osobowych zakupionych przez branżę w tym czasie wyniosła 14,8 tys. pojazdów, co oznacza, że była większa niż rok temu aż o 52%. Dla porównania, w pozostałych formach finansowania floty zakupionych zostało o 19,7% samochodów osobowych więcej. Dane te po raz kolejny potwierdzają, że rynek wynajmu długoterminowego aut w Polsce ma wciąż ogromny potencjał, a wysoka do tej pory popularność tej formy finansowania floty, nadal rośnie. Tempo wzrostu rynku zwiększa się już bowiem czwarty kwartał z rzędu i obecnie jest 1,5-krotnie wyższe niż rok temu. Duża popularność wynajmu długoterminowego aut wynika przede wszystkim z coraz bardziej chętnego wykorzystywania tej formy finansowania floty już nie tylko przez duże korporacje, ale również przez mniejsze firmy z sektora MŚP.
We flotach samochodów w wynajmie długoterminowym zaczyna być widoczny trend, obserwowany już od pewnego czasu w Polsce oraz niemalże całej Europie na rynku sprzedaży nowych samochodów do klientów indywidualnych. Zgodnie z danymi PZWLP na koniec I kw. 2017 r., udział samochodów z napędami dieslowskimi we flotach w wynajmie długoterminowym wyniósł 70,1% i zmniejszył się w ciągu ostatniego roku o 2,4%, kosztem wzrostu udziału aut z silnikami benzynowymi.
Sławomir Wontrucki
Prezes Zarządu PZWLP, Prezes LeasePlan Polska
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.