Doradca Dudy i Szydło robi kampanię PiS
PiS w czasie kampanii wyborczej największą wagę przywiązuje do badań wewnętrznych. A te przygotowuje Piotr Agatowski, który teraz ma opracowywać strategię PiS. Choć Agatowski jest zwolennikiem kampanii opartej na pozytywach, według naszych informacji za jego radą partia przyjęła twarde stanowisko w sprawie unijnej dyrektywy potocznie zwanej ACTA 2. Z badań Agatowskiego miało wynikać, że młodzi ludzie sądzą, że uderzy w ich wolność w internecie. Pozycja Agatowskiego jest coraz mocniejsza, z jego radami liczą się kierownictwo PiS i Jarosław Kaczyński, który nabrał do niego zaufania.
Agatowski zaczął bywać na spotkaniach komitetu politycznego PiS, co nie podobało się stałym doradcom partii. Zaczęli domagać się ujawnienia metodyki jego badań. Bez efektu. – W PiS zaczęło dochodzić do sytuacji, w której bez badań Agatowskiego nie można było podjąć decyzji. Stał się kingmakerem – opisuje nasz rozmówca poprzednie kampanie. Teraz każda dyskusja z nim ponoć kończy się stwierdzeniem: „Ale badania mówią…”. A z badaniami politycy PiS nie dyskutują. Piotr Agatowski jest socjologiem. Wcześniej opracowywał badania opinii dla firm komercyjnych.
JOANNA MIZIOŁEK
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.