Produkty dla dzieci? Rozmawiamy o bardzo poważnym biznesie – mówi Gianluca Migliorisi, dyrektor zarządzający Artsana Poland, części światowego koncernu Artsana, mającego w swoim portfolio takie marki, jak Chicco, Recaro czy Boppy. Artsana Group zatrudnia 6 tys. pracowników, a jej obroty sięgnęły w 2019 r. niemal 2 bln euro. Jej produkty można kupić na całym świecie. Gianluca wyjaśnia, że z wyrobami tej branży prędzej czy później styka się każda rodzina, nie może więc dziwić, że jakość, bezpieczeństwo, funkcjonalność i podążanie za trendami to najważniejsze wartości tej firmy. – W 1958 r. rozpoczęła się przygoda z produktami dziecięcymi, które od początku tworzone były z myślą o potrzebach dzieci oraz ich rodziców – dodaje Gianluca Migliorisi.
Chicco nie ustaje w udoskonalaniu swoich produktów i rozwijaniu oferty. Dziś rodzice spodziewający się dziecka mogą zaopatrzyć się we wszystko, co jest potrzebne w tej pięknej podróży, jaką jest rodzicielstwo. Wiele modeli, wiele funkcji – wszystko po to, aby pomóc w wychowywaniu dziecka i opiece nad nim oraz czuwać nad jego prawidłowym rozwojem. Począwszy od akcesoriów dziecięcych poprzez łóżeczka, foteliki samochodowe, krzesełka do karmienia, wózki trio i spacerówki, wiele gadżetów do podróży, gamę ortodontycznych smoczków uspokajających, kosmetyków dziecięcych oraz akcesoriów laktacyjnych dla kobiet, oryginalną poduszkę do karmienia Boppy, aż po to, co dzieci lubią najbardziej – zabawki.
Inwestycja w przyszłość dzieci
Włoska marka jest bardzo wysoko oceniania w badaniach konsumenckich. Znakomitą jakość produktów marki Chicco potwierdzają nie tylko prestiżowe nagrody, wyróżnienia i certyfikaty przyznawane co roku firmie Artsana w Polsce i za granicą przez niezależnych ekspertów, lecz także opinie konsumentów. Centrala firmy dysponuje jednym z najnowocześniejszych centrów badawczych na świecie – Osservatorio Chicco. Człowiek w dużej mierze jest kształtowany przez najwcześniejsze doświadczenia w relacjach z innymi ludźmi. Dane pochodzące z wielu dyscyplin nauki wskazują, że to pierwsze lata życia zasadniczo wpływają na zdolność jednostki do realizowania swojego potencjału.
Współczesna wiedza psychologiczna dostarcza wielu danych wskazujących na specyficzną rolę rozwoju społeczno-emocjonalnego w kształtowaniu się kompetencji człowieka we wszystkich obszarach jego rozwoju. Chicco Baby Research Center prowadzi badania dotyczące dzieci, obserwując, interpretując i starając się odpowiedzieć na ich potrzeby umysłowe, fizyczne, emocjonalne i społeczne.
Genialne patenty
Chicco zaskakuje nowatorskimi rozwiązaniami, takimi jak np. łóżeczko dostawne Next2Me. W szkołach rodzenia powinno się informować rodziców o tym rozwiązaniu, a w gabinetach lekarskich dodawać zapoznanie się z nim do listy zaleceń dla przyszłej mamy. Chicco Next2Me to łóżeczko dostawne, które można przymocować do łóżka rodziców. Dzięki temu nocne karmienie dziecka staje się prostsze. Co więcej, nie trzeba wybierać pomiędzy spaniem dziecka w łóżeczku a spaniem z rodzicami.
– W Chicco lubimy wszystko to, co sprzyja prawidłowemu rozwojowi dziecka i wygodzie rodziców! Łóżeczko dostawne Next2Me służy do co-sleepingu, czyli spania z dzieckiem w niedalekiej odległości przy zachowaniu własnej przestrzeni – zarówno dziecka, jak i rodzica – mówi Gianluca Migliorisi. – Spanie blisko dziecka buduje więź i wzmacnia poczucie bezpieczeństwa maluszka. Rodzic w nocy nie musi się martwić, czy z dzieckiem wszystko w porządku – wystarczy na nie spojrzeć.
Kolejnym hitem Chicco jest Baby Hug 4 w 1 (jego najnowszy model z 2020 r. to Baby Hug Air 4 w 1). To produkt wielofunkcyjny: może służyć jako gondola – łóżeczko na drzemki w ciągu dnia (dla maluchów, które same nie siadają), krzesełko do karmienia, a także wygodne krzesełko dla starszaka (do momentu, aż osiągnie 36. miesiąc życia). Czas czuwania umila maluchowi elektroniczny panel wyposażony w muzykę (jest aż 12 utworów, w tym sześć kołysanek) i światełka oraz zabawki. Ten model ma również kółka, dzięki którym można go łatwo przesuwać po mieszkaniu.
– Jesteśmy dumni z tego, że w naszym portfolio znajduje się marka Boppy, która została wybrana wyłącznym oficjalnym patronem oraz wyłącznym partnerem zapewniającym poduszkę do karmienia oraz nosidełko do oficjalnego albumu Meghan i Harry’ego „Our Royal Baby”, który powstał we współpracy z królewskim korespondentem Robertem Johsonem i St. James’s House – dodaje Gianluca Migliorisi.
Tradycja i nowoczesność
– Jesteśmy silnie zakorzenieni w tradycji, z mocną orientacją na przyszłość tak, by zarówno teraz, jak i w przyszłości prowadzić badania nad najbardziej zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami, w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rodziców i dzieci – wyjaśnia Gianluca Migliorisi.
Dobre produkty powinny się wpisywać w świat dziecięcych fascynacji, edukować i wspierać rozwój wyobraźni. Odpowiedzią na to są inteligentne zabawki, wykorzystujące internet, sztuczną inteligencję, rzeczywistość rozszerzoną. Zastosowanie w nich czujników, mikrofonów i kamer podłączonych do sieci, a także powiązanych z nimi aplikacji, pozwala na dostarczanie nowych funkcjonalności, które mogą wspierać procesy poznawcze i naukę.
W Polsce z roku na rok rodzi się coraz mniej dzieci. Towarzyszy temu pewien fenomen: branża dziecięca w Polsce prężnie się rozwija – rok do roku odnotowuje 3-5 proc. wzrostu we wszystkich kategoriach. Wzrasta rola zakupów w internecie, a producenci muszą otwierać się na klientów, którzy kupują online coraz więcej. Targi Kids’ Time, które w lutym odbędą się w Kielcach po raz jedenasty, to doskonały dowód na to, jak prężnie rozwija się branża dziecięca. W Polsce i na całym świecie.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.