Nasi coraz liczniejsi za granicą rodacy sami siebie spychają na margines.
Za kilka dziesięcioeurówek i puszkę piwa przyjeżdżają i pracują, po to tu przyjeżdżają". Ta piosenka holenderskiego duetu Vlemmix & Roos o polskich robotnikach stała się tegorocznym przebojem karnawałowym. Choć w porównaniu z niemieckimi reklamami telewizyjnymi pokazującymi „polskich złodziei" nie była antypolska, to jednak utrwalała stereotyp Polaka za granicą jako drobnego, nieszkodliwego pijaczka prostaczka, którego zainteresowania zaczynają się i kończą na alkoholu. Nasza niechęć do udziału w życiu społecznym i brak nawet pączkującego polskiego lobby sprawia, że taki wizerunek dominuje nie tylko w Holandii.
Więcej możesz przeczytać w 26/2008 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.