Marketing stał się religią. Ale czy religia jest marketingiem? Tak sugeruje prof. Bruno Ballardini w książce „Jezus i biel stanie się jeszcze bielsza". Jego zdaniem, Paweł z Tarsu to product manager ponadnarodowej korporacji, jak autor nazywa chrześcijaństwo. Dla Ballardiniego narodziny Kościoła katolickiego to genialne zagranie marketingowe. Dziś trudno wypromować jakikolwiek produkt bez odpowiedniej promocji, ale nikomu nie udało się wypromować sekty na miarę Kościoła katolickiego. Możliwości promocji i marketingu, choć ogromne, są przeceniane. Nawet najlepszymi technikami perswazji nie można wypromować produktu, który nie wywołuje emocji i nikomu nie jest potrzebny. (ZW)
Bruno Ballardini "Jezus i biel stanie się jeszcze bielsza. Jak Kościół wymyślił marketing", Wydawnictwo WAB, Warszawa 2008
Bruno Ballardini "Jezus i biel stanie się jeszcze bielsza. Jak Kościół wymyślił marketing", Wydawnictwo WAB, Warszawa 2008
Więcej możesz przeczytać w 26/2008 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.