Ludzie ulegają pierwszemu wrażeniu, ale nie świadczy to o ich powierzchowności. Taka reakcja jest zakorzeniona w naszej biologii – dowodzą badania neurologów z University College London. Wszystko to, co nowe, aktywuje
w mózgu układ nagrody. To zjawisko wykorzystują specjaliści od marketingu, opakowując znane produkty w nowe pudełeczka. Nie zawsze jednak wychodzą na tym dobrze. Nawet jeśli początkowo sprzedaż gwałtownie rośnie, równie gwałtownie spada, bo klienci szybko zdają sobie sprawę, że poza opakowaniem nic się nie zmieniło. I znów chcą czegoś nowego. (MF)
w mózgu układ nagrody. To zjawisko wykorzystują specjaliści od marketingu, opakowując znane produkty w nowe pudełeczka. Nie zawsze jednak wychodzą na tym dobrze. Nawet jeśli początkowo sprzedaż gwałtownie rośnie, równie gwałtownie spada, bo klienci szybko zdają sobie sprawę, że poza opakowaniem nic się nie zmieniło. I znów chcą czegoś nowego. (MF)
Więcej możesz przeczytać w 29/2008 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.